søndag den 31. oktober 2021

2 GANGE TIL HOBBY MESSE I AARS

 

Jeg tog mig den beslutning, at denne weekend skulle være Ædru weekend, det har jeg overholdt. Til gengæld var jeg 2 gange i Aars. 

Der er Hobby Messe i Messecenter Vesthimmerland, i denne weekend, det ville jeg op og opleve.


Jeg tænkte at jeg ville gøre en tur ud af det, og tog hjemmefra i så god tid, at jeg kunne tage omkring Viborg. Her har min favorit bager til Huse, det er LAGKAGEHUSET.

Da jeg i September hentede min bil i Fredericia, og besøgte Lagkagehuset i Vejle, var det et bedrøveligt syn. Til gengæld er Lagkagehuset i Viborg, som at komme til Heksens hus i Skoven, rent bort set fra, det ikke går som det gik for Hans & Grete, man bliver ikke ædt man bliver blot enormt fristet. 


Efter morgenmaden kunne jeg køre videre, og det kom til at passe med jeg var ved Messecenteret i Aars, lige da dørene blev åbnet kl.10. 


Det var hyggeligt at gå rundt på den Hobby Messe, og opdage hvad voksne mennesker fordriver deres fritid med. 

Det der overraskede mig mest, var at se at der findes voksne mennesker som helt seriøst leger med bondegårde. 


De går højt op i deres hobby, der er dyr i staldene, smedes varevogn holder på gårdspladsen, og ude på markerne har traktorerne travlt. På landevejen drøner bilerne forbi.

Det er jo enligt herligt at se, at i vores ellers så politiske korrekte tid, hvor vi skal være så ensrettet og perfekte, findes der mennesker som giver slip på hverdagen, og fordyber sig i leg. 


Der var masser af boder, hvor man kunne købe det man nu har interesse for.

Desværre havde jeg ikke fået nok penge med, men fandt dog en lille ting, jeg måtte eje.


Jeg kunne ikke lade være med at købe en SMART, jeg havde sjovt nok kigget i de forskellige boder, om man kunne få en Smart legetøjsbil. Sørme jo, der var lige i en bod de havde kun den ene til den nette sum af 22 kr. 


Da jeg kom hjem, sad jeg og grublede over om jeg skulle tage der op igen, når jeg vågner Søndag morgen. For der var en ting jeg kunne tænke mig at købe, men tænkte det er sgu for åndsvagt at køre efter. 


Men da jeg så sad i morges og så Go' Morgen Danmark, kunne jeg se solen stå op, og der blev det flotteste vejr. Ugens Søndags gæst var i dag Iben Hjejle, hende er jeg alligevel ikke så vild med. Så Fanden være med det, jeg tog af sted til Aars. 


Denne ene ting jeg bare måtte eje, og derfor også i dag tog til Hobby Messen i Aars, var denne STAR WARS drone.

Indehaveren af boden, stod og fløj med en i går. Jeg blev så imponeret, at jeg var henne og høre om denne drone.

Den har for- og baglygter, og der er lys i selve kassen den er i, og så kan den holde stille i luften, og flyve op til 50 km/t.

Det var lige mig, men jeg havde ikke 600 kr. på mig, derfor tog jeg der op igen i dag, og fik den købt.

Der er så meget at fortælle, at der bliver endnu en historie her i Rygerkupeen. 

Og så fordi jeg vil gerne have dronen ud af kassen og få en opladet, så jeg kan præsentere den ordenligt for jer. Det er så imponerende med al det lys, at man bliver blæst helt bagover. 


Ved udgangen stod en mand, som havde en bod hvor han sælger Tegnebøger. Jeg har længe været på jagt efter en, hvor der er plads til alle de kort man skal have med sig. Hvor er det træls man skal have plads i lommerne, både til en kortholder og en tegnebog, og nøgler til hus og bil, skal der også være plads til. 

Han havde lige denne til 160 kr., og der i er der masser af plads. 


Nu gik turen til Lagkagehuset i Viborg, efter nem aftenmad, og en dessert.


Og så sluttede jeg min Søndags tur ude ved Hagebro Grill, med den lækreste Bøfsandwich.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar