lørdag den 21. september 2019

ØL SMAGNING PÅ IRISH PUB

I går blev det en ganske særlig Fredags fest på Irish Pub i Vinderup, der skulle nemlig være Øl smagning.

Arrangementet begyndte kl. 18, og vi gik direkte i gang. Det var en begivenhed der tiltrak mange, så pubben var fyldt til sidste stol, og vi fik en festlig og fornøjelig aften på Irish Pub.

Min gode kammerat Brian var også med, han skulle have haft 4 andre med, og havde købt billet til dem, men af en eller anden grund udeblev disse personer.
De andre ved bordene skulle være 5 om at smage en øl, mens mig og Brian kunne slå os løs med ½ øl hver. 

Det var både af det gode og det onde, da det var øl fra Thisted Bryghus vi skulle smage. Vi skulle smage på 8 øl, som alle er halv liters flasker og ingen af disse øl er på under 6 %.

Det var en repræsentant fra Thisted Bryghus, som stod for at skulle fortælle os om øllet og om Bryghuset. 

Thisted Bryghus blev grundlagt i 1902, og de har 1000 aktionærer som mødes en gang årligt til Generalforsamling. Her bydes der på alle de øl man kan drikke, og Gule Ærter. 

Og en gang om året har de en ud-at-plukke-tur , hvor det er frivillige der tager med ud at plukke Porse til ølbrygning.
Sidst de var ude at plukke Porse, havde de frivillige plukker der kom fra København. Det er gæsterne fra det lille værtshus der ligger ved Istedgade JERNBANEKROEN. 
Det er da morsomt, for Jernbanekroen har netop været med i et indslag i Nyhederne på TV-2, vedrørende priserne på cigaretter. Så nu får man da lyst til at besøge dette værtshus, næstegang man kommer til København.

Efterhånden var vi nået der til hvor jeg kunne begynde at mærke, de her øl tog en skæv retning.
Inden jeg tog på Irish Pub, var jeg omkring Den Glade Pingvin i Struer, lige for at smage en fadøl. Og da jeg ankom til Vinderup, var jeg på Den Gyldne Dame, og få en enkelt Tuborg.
Og på Irish Pub, nåede jeg at få et par øl inden vi gik i gang med Øl smagning, og da jeg ikke have nået at få noget at spise, kunne jeg mærke at snart kunne jeg ikke drikke flere øl. 
Da vi havde smagt de fire første øl, var der en øl-pause, eller spise pause om man vil. 
Irish Pub skrev i indbydelsen til Øl smagning, at det er luksus Smørrebrød. Og det skal jeg Den-Onde-Lyne-Mig love for, at det var. Frisksmurte og yderst velsmagene Smørrebrød vi fik, og der var 3 stk. pr. mand. 
Nu manglede Brian 4 personer, derfor kunne mig og Brian få lov at tage 4 stykker smørrebrød. 

Lige lidt hjalp det, ganskevist var det rart at få noget fast føde. Men da vi var færdige med at spise og skulle i gang med at smage de fire sidste øl, kunne jeg simpelthen ikke have flere øl i mig. 
Og det var jeg træt af, for nu skulle vi smage mine Favorit øl:
LIMFJORDS PORTER.

Her spurgte jeg repræsentanten fra Thisted Bryghus, om dengang man så FAMILIEN FRA BRYGGEN hvor Mopper drikker Limfjordsporter, om ikke det var en god reklame ?
Jo det var det, oven i købet var det gratis reklame.
Da blev Limfjords Porter en populær øl, hvilket den stadig er.

Jeg fortalte ham, at jeg bryder mig ikke om Irsk traktor olie, altså Guinness øl.
Men at jeg netop blev inspireret af Mopper, og må absolut sige at en Limfjords Porter smager betydeligt bedre end Guinness.
Thisted Bryghus kalder Limfjords Porter " Øllets Gentleman", men jeg tillader mig nu at kalde den Mopper Beer. 

Nu er der et par nye varianter af Limfjords Porter på markedet, en lageret på Engelsk lakrids, og en tredje Lagret på Eg, og som er en rigtig bandit på 8,2 %.

Alle 3 nåede jeg ikke at få smagt i går aftes, så jeg må have fundet en eftermiddag hvor jeg kan sætte mig ved baren på Irish Pub, og få smagt de øl jeg gik glip af i går. 

Efter Øl smagning skulle der være live musik med ham her, men da jeg ikke kunne drikke mere øl syntes jeg lige så godt jeg kunne futte hjem ad. Det kom til at passe med der kørte et tog på det tidspunkt, og da jeg var hjemme i Struer, tog jeg på STOPPESTEDET. 

Øl kunne jeg ikke drikke mere af, men det gik udmærket med at drikke Vodka med Cola.
Men da jeg også skulle noget i morgen ( ALTSÅ I DAG LØRDAG), tog jeg hjem i fornuftig tid. 

I eftermiddag er der Sprit Banko på Irish Pub i Vinderup, det når jeg ikke til, da jeg i aften tager til Ålegilde på Det lille Apotek i Struer.

Og det kan I læse om i morgen her i :

                         RYGERKUPEEN.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar