onsdag den 17. juli 2019

VAR DET VARDE JEG VAR I, JA DET VAR DET.

Var det ikke bare heldigt at jeg for et stykke tid siden, modtog to Gæstebilletter fra Arriva ?

I sidste uge tog jeg en tur til Aarhus, og i denne uge gik turen til Varde.
Kl. 8:24 i morges kørte toget fra Struer, det er nu herligt med en gratis togtur. Og kan man li' at kigge på naturen, er turen til Varde en tur der kan anbefaldes. 

Ved 11-tiden ankom toget til Varde, hvor solen var stået op så det blev et lunt og hyggeligt besøg, og det er herligt når man aldrig har været i Varde, og netop derfor var det jeg var i Varde. 
Byen har en lille og overskuelig gågade, der i anledningen af det er sommer og byen er fyldt med turister, naturligvis er gravet op flere steder, så det gør det lidt besværlig at komme rundt.

Varde har nogle meget fine tøjbutikker, ikke kun for kvinder og børn, byen har også hele 3 herretøjs forretninger. Og disse 3 butikker konkurrere om kunderne, hvilket betyder man kan gøre et godt røverkøb.
Jeg købte disse to skjorter:
100 kr. pr. stk.

Nu var det ikke ud af det blå jeg kom i tanke om jeg ville til Varde, det var fordi Restaurant Gl. Daws har en profil på Facebook.
Når man går ind på deres hjemmeside og læser menuen, så var det Varde var det udflugtsmål jeg ville nå i min Sommerferie. 
Hjemmefra havde jeg booket et bord. Og da jeg ankom til Varde var det ikke så svært at finde Restaurant Gl. Daws. 
Restauranten ligger i en sidegade til gågaden, og jeg kan betro jer, lige så hyggelig det ser ud lige så lækker er deres mad.
Jeg bestilte frokostplatten, og i anledningen af solen skinner, jeg holder ferie og det er Onsdag, fik jeg en snaps, det høre da med til silden.
Det gjorde det bestemt ikke mindre hyggeligt, at man kunne sidde udendørs i den lille gårdhave, og nyde sin mad. 
Prisen er overkommelig: 279 kr. 

Da jeg var færdig med at spise, trængte jeg til at opleve noget kultur og tog på museum.

Det var Artillerimuseet, det koster en flad 50'er at komme ind.

Det er hurtigt overstået, at se det museum. Men det er bombesikkert, et museum der vil interessere personer som går op i krigshistorie. 

Nu trængte jeg til en øl, og fandt vej om til Old English Pub BIG BEN. 
Det er en virkelig flot indrettet Pub, men i det gode vejr skulle man ikke sidde indendøre. De har borde og stole stillet op på byens torv.
Det er hyggeligt at sidde der på torvet med en øl, og betragte livets gang. 
Der er flere cafeer og restauranter der har borde og stole opsat på torvet, og der er også en pølsevogn.
Og i Varde har de duer som folk er så venlig at dele sit pølsebrød med, så duerne lister rundt om fødderne på folk, det ser nu skægt ud. 

Og her var det at min tur til Varde ænder, nu var det på tide at komme med toget hjem til Struer.
Mit indtryk af Varde er, at det er en by jeg kunne få lyst til at opleve en Fredag eller Lørdag aften og nat. 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar