søndag den 7. juli 2019

SÅ ER MAN HJEMME IGEN.

Så blev det Søndag, og man skulle tage afsked med København.
Kl.11:55 kørte Flex Bussen til Holstebro.

Fordi man ikke når at få noget at spise igen, før man holder i Holstebro, valgte jeg i dag at spise morgenmad på hotellet.
Det koster 90 kr., på Dalle Valle koster morgenmad/brunch kun 69 kr., og der er langt mere at vælge i mellem. 

Efter kufferten var pakket var det om til bussen, hvor herligt han var der i meget god tid i dag, så der var god tid til at komme på plads.

Wake Up Hotellet er der ellers ikke noget at klage over, jeg boede på 8.etage hvor man har en flot udsigt over hele Hovedstaden. 

Og sikke en fantastisk weekend jeg har haft i København, med gode oplevelser og lækkert mad.
Kun en enkelt begivenhed gik jeg glip af, eller rettere har jeg valgt at udskyde til Efterårsferien i UGE 41. Det er i Oktober måned, og det er turen på Arbejdermuseet. Jeg kan læse på deres hjemmeside, at der er meget at se og opleve, og så er der den store Smørrebrøds buffet. Derfor tror jeg det er bedst man afsætter hele dagen, til at besøge Arbejdermuseet. Er der nogle der kunne tænke sig at tage med, så sig til.

Det var noget blandet vejr, kun Fredag var der høj solskin og varme, mens der både Torsdag og Lørdag, var et Herrens regnvejr.
Så jeg var inde i en Souvenir butik og købe et regnslag, der fik jeg øje på en T-shirt og en kasket, jeg også fik købt.


En ting lagde jeg mærke til, da jeg gik rundt i København. Det er at 
man møder overhovedet ingen kabinescootere magen til min, jeg tror simpelthen ikke de passer ind i den Københavnske trafik.
Til gengæld møder man
disse el-løbehjul over alt i byen, de kommer fisende på cykelstier, fortove, og op og ned ad Strøget. På Strøget kan de godt være lidt af en belastning, og man skal virkelig passe på ikke at blive mejet ned. 
Det ser ud som de står til fri afbenyttelse, men jeg skal nu ikke nyde noget. For jeg har slet ikke balancen til at kunne køre på et løbehjul, jeg når ikke ret langt før jeg vælter. 
Derfor vælger jeg at gå, og man går virkelig mange kilometer på sådan en ferie i København. 

Det var ellers en frisk chauffør der kørte os hjem til Holstebro. Ham der kørte os til København i Torsdags, han kørte så flot, afpassede hastigheden så bussen gled gennem trafikken.
Ham der kørte os hjem i dag, lige så vaks han var til at trykke på speederen så vi kom fremad, lige så vaks var han med fodbremsen. Så der var nogle hårde opbremsninger undervejs, hvor man røg frem i sædet, og man sejlede lidt til højre og lidt til venstre, når man skulle uden om de andre biler og ind på rette spor igen.

Men helskindet til Holstebro kom vi da, og så kunne jeg nå over i Pølsevognen.
Ovre hos Cafe Perlen, fik jeg en omgang Pølsemix.

Og så med toget det sidste stykke vej til Struer.

Når man ankommer med tog til Struer, skal man opleve Struer Taxi, det er virkelig lorte taxa.
Det har i flere år været ringe, skønt folk har klaget er der intet gjort ved det. Nu er der kommet nye ejere hvilket betyder, servicen er blevet end nu ringere. 

Der holder ALDRIG nogen taxaer ved Struer Banegård, den eneste tid der holder en taxa ved banegården, er når chaufføren skal ind i kiosken efter en Fransk hotdog.
Så ønsker man at få en taxa må man først ringe efter en, men du skal sandelig ikke regne med at få en Taxa. Når man ringer og bestiller en taxa kan man lige så tydeligt høre, at de er ligeglade med dig. Først får du at vide der kommer en vogn om 10 minutter, når man så ringer igen, så får man pludselig at vide der går over en time før man kan få en vogn. 

Det er derfor jeg nyder at være i København, for derovre er der sgu ingen ventetid, det er ligegyldigt om man skal med Metro, S-tog, bus eller Taxa, du kan altid komme med. 

Derfor er det så træls at komme hjem til Struer, på trods af vi klager, sker der ingen ændringer af deres  service. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar