lørdag den 6. juli 2019

DER ER INGEN SNØFTEN, NÅR MAN TA'R I GRØFTEN.

Hjemmefra havde jeg bestilt bord i Grøften i Tivoli, Lørdag d.6/7 kl.16:00.
Derfor skulle der i dag ikke ske det helt store, da jeg havde bestilt Skipperlabskovs og det er ad libitum.

Jeg var i Lagkagehuset og spise morgenmad, og derefter gik jeg en tur på Strøget, i det forfærdelige regnvejr.

Jeg fandt om til den her spændende butik : GAMES. Hvor jeg ofte har stået og gloet ind ad vinduerne, for i denne butik har de mange sjove artikler, og særligt de modelbiler som jeg samler på, og har stående på mine Røde hylder.
Jeg købte denne:
En Citroen 2 CV, med 007 logo, pris 600kr.
Nu brugte jeg ikke så mange penge i går, derfor kunne jeg tillade mig at købe denne festlige bil, jeg glæder mig til at stille op på mine Røde hylder.

Så lige om på Hviids Vinstue og få en formiddags øl, og hjem på hotellet og gøre mig klar til at tage i Tivoli.

Jeg gjorde min entre i Grøften kl. 16.

Sidst jeg tog i Grøften tør det nok siges jeg røg i grøften, ingen kom til skade, men for meget snaps inden for vesten, så var jeg færdig som Gårdsanger. 
Man bør rejse sig ved det træ man er væltet, derfor tog jeg i dag, uden snøften i Grøften. .

Jeg fik Skipperlabskovs, og hold nu bøtte som det smager godt. Og man må spise til man revner, 2  store omgange så var der ikke plads til mere.
En enkelt snaps ville jeg have,  i anledningen af det er Lørdag og regnen bare siler ned. Der skulle dog hele to store fadøl til at skylle den gode mad ned, og det var der ingen uheld ved.
Så jeg klarede at tage i Grøften uden at ryge i grøften, dog så jeg en lyserød elefant der forsøgte at kravle over et plankeværk. 

Jeg tog med linje 8 på en tur rundt i Haven, og gik bagefter en runde. Her kom jeg ind i en forretning med et godt tilbud:
Du kan købe en miniature udgave af Pariserhjulet, pris:
148.000 kr.
Vandt jeg i Lotto, skulle det være mig en sand fornøjelse at tage i Tivoli og smide samtlige 148.000 kr. kontant på bordet, for at kunne tage hjem med mit eget Pariserhjul.

Og nu var det blevet tid til dessert.


Lige overfor Grøften ligger Cakenhagen, en hyggelig luksus kaffebar.
Sikke nogle lækre kager de kan tilbyde.
Jeg sluttede min tur i Tivoli af med en God nat bajer, og så hjem til hotellet.

For i morgen er min ferie i København forbi, ved 11-tiden køre bussen til Holstebro.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar