lørdag den 8. december 2018

SUPER BRUGSENS JULEFROKOST PÅ VANDREHJEMMET.

I mange år havde vi i Struer et Kvickly, men det er nu ændret til Super Brugsen.
De annoncerede med ÅRETS JULEFROKOST, der først skulle afholdes på Struer Gymnasium. Men der kunne de ikke få lov at være alligevel, og så forsøgte de ude på Gimsing Skole, der kunne de heller ikke få lov. Det var Humlum Kro der gjorde opmærksom på, at det er konkurrenceforvridende at en privat virksomhed afholder Julefrokost for sine kunder i en offentlig bygning.
Tredje gang var lykkens gang, at de endelig fandt stedet hvor Julefrokosten kunne finde sted, det blev Struer Vandrehjem, der ligger ude i Bremdal.

Jeg havde købt billet og ville med til festen, og tog en Taxa derud. 

Her skulle man så opleve at der i den grad bliver gjort forskel på folk, alle borde var reserveret til firmaer, klubber og foreninger, men der var intet bord opstillet til os almindelig betalende gæster. Vi ville ellers gerne have siddet sammen, det kunne vi ikke få lov til, vi skulle planets ved de borde hvor folk gav os lov til at sidde. 
Så skete der noget forbavsende, der kom nogle som var utilfreds med der hvor de skulle sidde. Så der blev lynhurtigt opstillet et bord til dem, tæt på maden, de skulle dog rykke tilbage til deres oprindelige pladser igen når vi var færdig med at spise, for der skulle laves dansegulv. 
Hvis man kan opstille et bord til folk der brokker sig, hvorfor Fanden kunne man så ikke have arrangeret et bord til os almindelig betalende ? Vi har sgu betalt lige så meget for vores billetter som alle de øvrige gæster, og så skulle vi udsættes for sådan en behandling. 

Det var tydeligt at de der var kollegaer og kammerater i de forskellige klubber og foreninger, havde en festlig aften, det have vi almindelig betalende gæster ikke. 

2 jeg kendte, vi satte os ved et bord hvor vi kunne være. Og vi forsøgte at komme i kontakt med dem vi sad til bords med, de var ikke interesseret i at tale med os. Det virkede mere som de var irriterede over vi sad ved deres bord.
Så de 2 jeg kendte, tog hjem da vi var færdige med at spise, og kl.23 havde jeg fået nok, så tog jeg en Taxa hjem. 

Altså maden var god, og musikken var skide god.

                Thomas Helmig Jam

                                &
               80'erne Lever.

Og senere på aftenen blev der udendørs opstillet en pølsevogn.

Her skal der ikke lyde nogen kritik, for det var Super i orden.
Men det er måden man som betalende gæst bliver behandlet på, at man godt kan bruge vores penge men ikke vores selskab. Og at man så tydeligt fik lov at mærke, at der er nogle der er finere end andre.
Det gider jeg ikke finde mig i !

Og det er sikkert, hvis Super Brugsen arrangere Julefrokost igen til næste år, kommer jeg ikke, og vil heller ikke anbefalde andre at tage til den fest. For jeg kender et sted hvor de er L . . A . . N . .G . . T bedre til at arrangere en Julefrokost, og hvor A .. L .. L .. E føler sig velkomne. Der vil jeg anbefalde mine venner og folk jeg kender, at vi i stedet tager hen og holder vores Julefrokost.  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar