søndag den 16. december 2018

SØS FENGER GAV GRATIS KONCERT.

Nu nærmer vi os Fredag d.21.December, hvor jeg ta'r på Juleferie. 2 dage i København, og så med DFDS færgen hvor jeg fejre Juleaften.
Derfor har jeg i denne weekend, været ude at købe nyt tøj.



Fredag blev en heftig eftermiddag, hvor jeg var glad for Den bette Blå. Først skulle jeg ind til MR., her fik jeg købt Tommy Hilfiger bukser og shirt. Men da jeg skulle nå en tur ud til Irish Pub i Vinderup, var det rart jeg kunne tage hjem med tøjet, og så op til banegården og med toget kl.15:00

Som sagt er jeg medlem af Irish Pub's Sparebøsse, og skal derud hver uge for at putte penge i sprækken.
Jeg ku'se jeg kunne nå det mellem to tog, men som altid når man kommer ind på Irish Pub i Vinderup, er der en god stemning. Denne Fredag var der gang i en privat Julefrokost i den lille stue, og de havde fået mere mad end de kunne spise. Så os der sad i baren fik tilbudt mad, ganske gratis.
Jeg sagde Nej Tak ! Da jeg nu engang havde besluttet mig for, at når jeg var hjemme i Struer igen, ville på Skipperkroen og have Pindebøf.

Men der var lysten til at få en øl til det andet ben, og ku' se jeg så ikke kunne nå det tog jeg havde planlagt at skulle med. Så det blev til 3 øl, og med toget hjem kl.17:45.

Der tog jeg på Skipperkroen og fik Pindebøf, og bagefter hjem og hygge mig og komme tidligt i seng.
For Lørdag, blev også en hektisk dag. 

Lørdag eftermiddag kl.16:00 kommer Søs Fenger til Holstebro for at give gratis koncert på Store Torv, jeg ville en tur i Herning Centret og se om jeg kunne nå begge dele. 

Jeg havde spekuleret over om jeg skulle køre i Den Bette Blå , men tænkte at have den holdende hele dagen ved banegården og hvis det skulle gå hen og blive lidt for skæg i Holstebro, derfor gik jeg til banegården. 

Når jeg vil en tur i Herning Centret gider jeg ikke køre i bil, det nemmeste er når man vil i Herning Centret, at tage toget og når man ankommer til Herning, tage med bus nr.7 ud til Centret. 
Jeg tog med toget kl.10, og var ude i Centret kl.11, da var der allerede mange mennesker.

Mit første indkøb var i Sexshoppen, hvor jeg købte denne kalender. Så nu glæder jeg mig til 2019, hvor 12 dejlige tøser viser deres store bløde babser. 

Min plan var at jeg ville ind til Guld forretningen og købe det Tommy Hilfiger armbånd de reklamere med til 495 kr. , men der var så lang en kø i den forretning at det opgav jeg.
I Januar har jeg en enkelt Lørdag hvor jeg intet skal, der vil jeg tage i Herning Centret og være der præcis når de åbner kl.10 så man kan nå at komme til, før der kommer andre kunder. 
Jeg gik en runde og hos Markus var der tilbud på underbukser, 7 par til 300 kr.
Og hos Wagner to dele til 600 kr.
Dagens bedste køb var jo nok hos PAW SKO
Det jo det jeg ved ikke hvordan vejret er i Norge d.24.December, for når færgen ankommer til Oslo får vi 6 timer der.
Skulle jeg tage mine gamle grimme gummistøvler med ? Det vil jeg nu være ked af, altså de er fine nok at tage på herhjemme, men at gå rundt oppe i Norge og ligne en der møger ud bag grise, har jeg jo ikke lige lyst til.
Så hos PAW sko fandt jeg disse støvler sat ned til 1199 kr., nu kan jeg tillade mig at gå rundt i Oslo.

Nu kunne man godt bruge en kop kaffe, men det var umuligt med så mange mennesker samlet et sted, som også ville have kaffe.
Jeg tog bus nr.7 tilbage til Herning Banegård, der har 7-11 til huse, og her kunne man sidde i ro og nyde en kop kaffe med en smurt bolle og en kage til.

Det var blevet tid at komme med toget, og stige af i Holstebro. Her kunne jeg slentre gennem gågaden, og lytte til Julemusik og kigge på vinduer.
Og lige nå ind på Die Bierstube og få varmen og en kold øl, inden klokken blev 16, og jeg skulle hen på Store Torv til gratis koncert med Søs Fenger. 

I Danmark har vi de her 4 sangerinder:

Anne Linnet; har jeg aldrig kunnet fordrage. Det der sure fjæs hun altid stiller op med, og så de kedelige sange.

Sanne Salomonsen; Danmarks Rock Mama, hun kan bedre gå an.

Lis Sørensen; har haft nogle store hits, navnlig når hun fortolker Sebastians sange.

Søs Fenger; Jeg husker da hun fik sit gennembrud og stod på scenen der i fjernsynet, med sit lange smukke hår og bare mave. Som så hun da sød ud, og så de gode popmelodier. Det var pisse træls at Thomas Helmig fik sin finger i Fenger, som var han da en heldig mand.

Og nu stod Søs Fenger på scenen på Store Torv i Holstebro, på sådan en Lørdag hvor vejret var for kold til bar mave. Men for Fanden hvor ser hun stadig sød ud, og ligner bestemt ikke en kvinde som er en dag over 40 år, men hun er da vist et pænt stykke over de 50.
Søs Fenger er en klejn spirrevip med en stor og klar stemme og en hulens fræk sødme charme, hun sang nogle af sine egne sange, og nogle Julemelodier, som hun fik lokket publikum til at synge med på.
Koncerten varede 1 time, og det var incl. ekstranummer, det var en virkelig hyggelig time, der på trods af kulden føltes varm. 
Min Lørdags tur sluttede jeg af på Det Gamle Apotek, hvor jeg fik hjemmelavet Bøfsandwich og en øl fra Fur.
Og derefter gik turen hjem til Struer. 













Ingen kommentarer:

Send en kommentar