fredag den 21. december 2018

SIDDER I KØBENHAVN.

Hvor var det dejligt at få fyraften i går, for der begyndte min Juleferie.

Det blev fejret med en tur til Vinderup, først på Nørregades Køkken og spise Dagens Ret. Og så ind på Irish Pub, og få en fadøl.
Og der fik jeg puttet penge i Sparebøssen, og fik betalt til de begiveheder som jeg vil deltage i i Januar. Det er Ølsmagning Fredag d. 11. Januar, og Dartturnering Lørdag d.26. Januar.

Men det er jo slet ikke det det skal handle om her, her skal det handle om jeg er taget på Juleferie.

På Facebook var der en reklame fra Bakken om, at de i år holder åbent i Julen. Det er en stor succes for Tivoli i København, og Tivoli Friheden i Aarhus, så hvorfor skulle virksomhederne på Bakken, ikke også benytte sig af, at kunne tjene ind på gyngerne hvad de har mistet på karrusellerne ?

Jeg ku' se det kunne passe med at tage til København og opleve Jul på Bakken, Lørdag d.22. December. Der så jeg så også jeg i år kan opleve den tur jeg i mange år har ønsket at opleve: Juleaften ombord på DFDS Færgen fra København til Oslo.
Færgen sejler ud d. 23. December, men når man arbejder på en fødevarefabrik i Jylland, kan man sgu ikke nå at komme med, fordi på en fødevarefabrik er man på arbejde d.23. December.
Men i år kan alle os som arbejder på en fødevarefabrik langt om længe og så holde en Glædelig Jul, lige fra Fredag d. 21. December til Torsdag d. 26. December, og det er derfor jeg nu befinder mig i København. 
Jeg bor to dage på Cab Inn City.

Normalt når jeg tager til København, køre jeg med Flex bussen, men da jeg skal være herovre i 5 hele dage og derfor skal have mere oppakning med en man må medbringe i bussen, tog jeg toget herover. 

På Tirsdag er jeg hjemme i Struer kl. 16:45, og klokken 22 skal jeg ned og se vores ny gå-i-byen-sted HANSI BAR. Og i det tidsrum mellem kl. 16:45 og 22:00, skal jeg nå at spise aftensmad og skrive i Rygerkupeen.

I Struer har vi det FUCKING problem, at man overhovedet ikke kan regne med at kunne få en Taxi. 
Nogle gange når man bestiller en Taxi til sit hjem, kan man være heldig den kommer til aftalt tid, og kender man chaufføren der køre dig til det sted du skal til, kan du være nogenlunde sikker på, også at kunne få en Taxi når du vil hjem igen.
Men når du kommer med tog til Struer, kan du være 99 % sikker på der holder ingen Taxi ved banegården, og ringer man efter en kan der gå en hel time før man får en vogn.
Det har jeg sgu ikke tid til på Tirsdag, og når jeg har været hjemmefra i 5 dage orker jeg heller ikke at skulle gå hjem.
Derfor har jeg min lille Gule Peugeot holdene på P-pladsen ved Banegården, så jeg på Tirsdag kan komme hurtig hjem.

Her til aften var jeg henne og spise på Restaurant Flammen, der ligger lige henne for enden af gaden hvor Cab Inn City har adresse.
Jeg bestilte All Inclusive til kl.17:30, det koster 500 kr. Meget muligt det er Flammen der får mest ud af de 500 kr.
Men jeg syntes nu alligevel de penge er givet godt ud, man må sidde ved sit bord fra man ankommer til Restauranten lukker, og man må spise til buksene revner og drikke alle de øl man kan.
Som er det noget lækket mad man får at spise på Flammen, deres Lasagne, gode ben og den Oksesteg. Nej hvor er det godt, og til dessert fik jeg is med chokoladekage.

Og nu varer det ikke så længe før jeg går til ro, da jeg i morgen vil have en tur på Bakken.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar