lørdag den 22. december 2018

JUL PÅ BAKKEN.

Jeg har i dag haft, en rigtig hyggelig dag i København.

Efter at have spist morgenmad på Cab Inn, gik jeg en tur på Strøget. Der kom jeg forbi La Glace, det er svært bare at gå forbi La Glace. Jeg standsede op og kiggede på de mange kager i vinduet, og besluttede mig for, at sige pyt !
Her fik jeg en kop kaffe og en meget lækker stykke kage til.

Jeg gik videre ned ad Strøget og kom om til Hviids Vinstue, for nu ville jeg smage deres berømte hjemmelavede Gløgg.
Ovre i Jylland kan vi kun få det her fabriksfremstillet Gløgg fra Blomberg, der vel har eksisteret lige siden Ruder Konge var Klør Dame, det er jo ikke ligefrem Gløgg man higer efter at få.
Her kan jeg så fortælle Jyderne, at Hviids Vinstues hjemmelavet Gløgg virkelig gør en forskel. Alene duften bore sig op i dit snydeskaft, og det er dejlig varm og smagen gør man lige skal have en mere. Den koster så også 92 kr., men det er jo kun Jul engang om året, så pyt !

Det var tid at finde tilbage til hotellet, på vejen købte jeg en pølse med brød i en Pølsevogn. Brødet puttede jeg i lommen og gik op til Rådhuspladsen.

Her stod der en flok turister der filmede og fotograferede duerne, jeg tænke nu skal vi have lidt sjov.
Jeg tog brødet op af lommen og så kan det nok være jeg fik duernes opmærksomhed, til turisternes begejstring.
Tænk sig, duerne satte sig op på min arm, hvor er det i grunden hyggelig. 

Så hjem til hotellet og videre til banegården og med S-toget linje C til Klampenborg, ud på Bakken.

Det koster 100 kr. at blive kørt fra stationen og ind til Bakken i en Hestevogn, så gider man jo ikke at gå.

I år har Bakken valgt at holde åben i Julen, dog kun i weekenderne. Og det er ikke alle forlystelser og beværtningen som holder åben, men alligevel var det nu meget hyggelig at gå en runde på Bakken.

I Kaffestuen fik jeg Æbleskiver og en kop kaffe, var omkring Korsbæk her købte jeg en bøllehat.

Teksten passer vist meget godt, til mine holdninger. 

Til slut spiste jeg på Valentino, et godt tilbud: Rejecocktail og Jægersnitzel til 198 kr.

Der er smukt på Bakken når det bliver mørkt og lysene bliver tændt, til gengæld er skoven uhyggelig sort. Jeg havde taget ekstra penge med, i tilfælde af jeg skulle med en Taxa tilbage til København.
For jeg vil absolut ikke bryde mig om at gå alene gennem den mørke skov, man ved sgu aldrig om der skulle være nogle skumle typer, der benytter sig af mørket.
Men heldigvis kunne man også efter mørkets frembrud køre i hestevogn op til stationen, så føler man sig lidt mere tryg, da der vel næppe er nogle der overfalder en hestevogn.

Der ligger en lille kro nogle få skridt fra Cab Inn, der vil jeg et smut hen og have en God nat øl.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar