fredag den 14. december 2018

DID YOU SEE MY NEW PHONE ?.

I sidste uge sad jeg og kiggede i det nye katalog fra YOU SEE, at hvis man køber den nye Samsung Galaxy S9+, får man en tablet med oven i hatten. 

Så i Lørdags tog jeg ud til YOU SEE i Holstebro, og var der lige til åbningstiden. Der var endnu ikke kommet så mange kunder, og kom derfor ret hurtigt til.
Det var en kvindelig ekspedient Melodi hedder hun, som gav mig en særdeles fin service.
Desværre hjælper de ikke folk med at opstarte deres nye telefon om Lørdagen, så hvis jeg kom igen Mandag skulle hun nok hjælpe mig.


Mandag lige efter arbejde tog jeg så derud igen, hvor jeg igen kun kunne give Melodi ros for en super flot service.

Nu er jeg ikke selv en ørn til teknik, så jeg kunne godt se at hvis jeg selv skulle starte min nye telefon op, havde jeg sgu aldrig fået gang i den. 

Så fik jeg bestilt YOU SEE Bland selv TV Streaming, og har valgt den helt store pakke.
Fredag d.11. Januar kommer der en tekniker og sætter det i gang, uh hvor jeg glæder mig til al det gode fjernsyn.
Der er begge History kanaler og så får jeg tre musik kanaler VH1 og Classic og MTV + Streamingtjenester som bl.a. Netflix, HBO , og Dansk filmskat.

Men for at få Bland Selv TV skal jeg også have internet fra YOU SEE, så det får jeg også.
Jeg har en gammel PC stående, der så kan bruges til det formål. Men da det bliver en højhastigheds internetadgang jeg får fra YOU SEE, overvejer jeg om ikke jeg så skulle købe en ny og lækker computer ?
Så betyder det, at jeg både har Internet og telefon hos både 3 , og YOU SEE.
At slette 3 er jeg ikke indstillet på, så for at få råd til den begge er der måske nogle ting i min økonomi der skal omlægges.
3 blev jeg for mange år medlem af da YOU SEE hed TDC, og dengang var der sgu meget bøvl med TDC Internet. Når man kom hjem fra arbejde og satte sig ved sin computer oplevede man tit, at så var der ingen forbindelse til Nettet. Og når man havde en hel Lørdag hvor man rigtig ville hygge sig på Nettet, var der slukket og blev først tændt igen Mandag morgen.
Og derfor var det jeg skiftede over til 3, og der har jeg stort set aldrig oplevet problemer.

Det Internet jeg får hos YOU SEE er fast og kan kun bruges herhjemme, mens det jeg har hos 3 er den her lille fikse dims jeg også kan tage med mig. Og netop derfor beholder jeg den.
Det samme er tilfældet med telefonen, min gode gamle Samsung 7. Den er min hverdags telefon, og så bliver den nye S 9+ kun til pæn brug. 

Jeg købte denne ledningsfri oplader, der alligevel skal sættes i en stikkontakt. På den skulle man så kunne ligge sin telefon så den bliver opladet ledningsfri, det kan jeg sgu ikke få til at fungere. For når jeg ligger min telefon der på burde den jo fortælle at den er i gang med at oplade, men der sker intet. Så jeg oplader min telefon som man plejer, med ledning, så fungere det som det plejer.

Det samme med den tablet man skulle få med, jeg troede man fik en med sig i butikken. Det gør man ikke, den skal bestilles hos Samsung via telefonen.
Det har jeg forsøgt og nøje fulgt vejledningen, men der står så der kan gå op til tre dage før den knap man skal trykke på for at få sin tablet, kommer til syne. Så indtil videre har jeg opgivet at få min tablet, men måske jeg tager ud til YOU SEE mellem Jul og Nytår og ser om man kunne få hjælp til at få bestilt den tablet. 

Mit bedste køb er denne Selfiestang, og den virker efter hensigten. Så nu kan jeg få taget nogle langt bedre fotos der kan bruges både på Twitter, Facebook og her i Rygerkupeen. 
Det her er kun et prøvebillede, taget med Selfiestangen. 

Med i købet fik jeg en bærbar højtaler fra B&O jeg endnu ikke har hørt spille, det venter jeg med til jeg får oprettet YOU SEE Musik.

Jeg har stadig min Samsung Galaxy S8+, hvad der skal ske med den har jeg ikke besluttet endnu. Foreløbigt får den bare lov, at blive liggende. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar