lørdag den 8. december 2018

DEN GRØNNE ELEVATOR I VINDERUP.

Jeg trængte til en afslappet Fredag, hvor jeg ville ud til Nørregades Køkken i Vinderup, og spise Dagens Ret.
Inden jeg skulle med toget kl.16:20, kunne jeg nå en Fredags øl på Skipperkroen, hvor de Fredag eftermiddag har STORE FADØL til 20 kroner. 

Jeg var eneste kunde, der kom dog en mere der dog kun ville have en kop te.
Vivi som stod bag baren forklarede, at folk var bange for at komme ud i regnvejret. 

Det var tid til toget, der ankom til Vinderup kl.16:30, så inden de servere Dagens Ret kl.17:00 på Nørregades Køkken, kunne jeg nå en øl på DEN GYLDNE DAME.
I Vinderup er folk åbenbart ikke så sart og bange for regnvejr, for der var pænt med mennesker på det værtshus. 

Nu slog klokken 17, tid til at spise Dagens Ret. Det var Honning marineret Svinekam med sovs og kartofler, uha hvor det smagte godt. 

Der var et stykke tid til der kom et tog til Struer, ventetiden kunne jeg bruge til at liste en tur på Irish Pub.
Der var ikke så mange, men for Syv Sytten for en god stemning.
Jeg fik en fadøl, men der var tilbud på et par drinks.

En After 8, du godeste den ku' man gå hen og blive afhængig af. Og så koster den 40 Dask.

Og for en fla' 50'er kunne man få Den Grønne Elevator,
det er i og for sig også en udmærket drink. Men for at man skal syntes om den, bør man smage den Before 8, for smager man den After 8, kører man ikke flere ture i den elevator. After 8 smager bedst. 

Værten der stod bag baren fortalte, at i det nye år bliver der en række nye tiltag. 
Det er Fredagsbar for og sammen med dine kollegaer, det lyder så fedt at jeg straks vil lade nyheden gå videre til vores Personaleforening Hønsegården.

Og Lørdag d. 26. Januar afholder Irish Pub Dart turnering, og det er ikke kun for dem der er Amors kollegaer, dem der aldrig har skudt med en pil før kan også deltage, og de får så et handicap.
Det lyder så hyggeligt, at jeg vil være med. 

Så blev Værten afløst og kunne tage hjem og holde Fredag aften, afløseren var en pige. 

Jeg stoppede nogle penge i jukeboxen, og da jeg satte mig i baren igen, kom der to meget unge piger ind og satte sig. Det var så det selskab jeg havde, ene mand med tre piger.
De to piger syntes min musiksmag var lidt for kedelig, så gav jeg dem en 20'er, og sagde: Så gå I op og ønsk det musik I kan li'. Det gjorde de, og så fik vi 4 et par hyggelige timer på pubben.

Pigen bag baren fortalte hun er fra Fyn, jeg sagde så kan jeg fortælle noget sjovt.
På Facebook kender jeg en pige fra Svendborg som lagde et billede op af sig selv, og jeg skrev til hende, at dig ville jeg gerne dele en Fynsk Pizza med.
Hun spurgte: Hvad Fanden er det ?

Pigen bag baren lo, for hun ved godt hvad Fynsk Pizza er. Det fandt jeg også ud af en morgen, hvor kokken Claus Holm i Go' Morgen Danmark, ville lave en Fynsk Pizza.

En Fynsk Pizza er:
Intet ringere end den berømte Fynske kage: Brunsviger. 

Det var blevet tid for mig at sige tak for i aften, for nu ville jeg nå toget hjem til Struer. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar