søndag den 26. august 2018

PÅ WEEKEND HOS ANETTE I HEM.

Fredag eftermiddag kørte jeg ud til Anette i Hem

da hun havde inviteret på weekend, i selskab med vores gode venner  Mona og Claus.

Fredag aften blev bare en hygge aften, da vi om lørdagen ville en tur til Jesperhus Blomsterpark. 

Da jeg i foråret var ovre og besøge Mona og Claus, var vi en tur i Ree Park hvor vi fik lavet et årskort der gælder til flere steder rundt om i Danmark. De fortalte de har haft meget glæde af deres årskort, har været næsten alle de steder hvor kortet gælder til.
Det har jeg så ikke endnu, jeg har kun været i Aalborg Zoo, og så nu igen hvor vi tager til Jesperhus. Og så vil jeg se, om jeg kan nå at få en Juletur til Tivoli Friheden i Aarhus, så tror jeg såmænd heller ikke, jeg når at få mere ud af mit kort inden det udløber til Maj næste år.

Vi fik en hyggelig Lørdag i Jesperhus Blomsterpark, hvor vi lagde ud med at tage på tur med futtoget. Det var en fremragende ide, for så kunne man da få taget alle de billeder man ville tage af de mange smukke blomster. 

Da turen var forbi begyndte det at regne, vi besluttede at se de film de viser i 3D biffen. Der viser de tre film af cirka 20 minutters varighed  pr. film, det kom til at passe med at vejret klarede op, og resten af eftermiddagen havde vi faktisk ganske godt vejr.

At spise i Jesperhus er ret dyr, heldigvis er der et område hvor man må sætte sig med sin madpakke, hvor der er en grill til fri afbenyttelse. Vi havde pølser, hjemmelavet kartoffelsalat og øl med. Og så sad vi ellers der og hyggede os en times tid.

Da vi var færdig med at spise, kunne vi nå at se papegøje showet, det var nu skægt at se hvad man kan få tillidsfulde fugle til at optræde med.

Og så var vi omme ved forlystelserne, hvor jeg var på en tur i Piratbådene.
Det var så også den eneste forlystelse jeg var med på tur i, Claus og Anette skulle absolut også prøve den med Krokodillen. Det var jeg ikke klædt på til, for der risikere man at blive våd, men Anette og Claus morede sig. 

Vores tur i Jesperhus Blomsterpark, sluttede vi af med Hugo showet.
Hold nu Hugo hvor er de sjove, det er ikke uddannede skuespillere men 100 % ren dilletant. Og det er bestemt ikke kun for børn, der kommer nogle bemærkninger som kun vi voksne forstår.
Det morsomme er jo også, at mens de optræder prøver de at hyle hinanden ud af den, dette medfører masser af latter ikke kun mellem dem på scenen, men så sandelig også hos publikum.


Hjemme hos Anette, fik vi en tre retters menu, Tarteletter  med høns i asparges, Hamburgerryg med hele molevitten, og til slut pandekager med is.

Anette er god til at lave mad, så det har været en weekend med ene af god mad.

Lørdag aften kunne vi godt mærke vi havde opholdt os udendørs hele dagen, og gået mange skridt. Vi var trætte, så til midnat gik vi alle til ro.

Efter morgenmaden i dag sagde vi farvel og på gensyn, for til November, tager Anette og jeg over for at besøge Mona og Claus.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar