tirsdag den 7. august 2018

NU SIDDER JEG I AALBORG.

For sjov skyld gik jeg ind på Visit Frederikshavn, og der kunne jeg se, at man kan komme på Beerwalk. Det så derfor jeg sidder i Aalborg,

For nu har jeg været på Beerwalk i Aalborg, godt nok for flere år siden, og her i foråret på Bakken. Begge begivenheder har jeg glas fra, så jeg vil da også have fra Beerwalk i Frederikshavn.
At bo i Frederikshavn er ikke billig, og så har man oven i købet, en køretur på 4 timer fra Struer.
Derfor har jeg valgt at bo på Cabinn i Aalborg, for 2 døgn er prisen 998 kr- + P-kælder, og så er turen kun på 2 timer.

Nu er Aalborg heller ikke den værste by at bo i, det er Vendelboernes Hovedstad, Og der er rimelig meget gang i den.

Jeg ankom kl.14, så havde jeg masser af tid til at slentre rundt, og nær studere Aalborg.

Først på John Bull og få lige det man trænger til, oven på sådan en køretur, en kold fadøl.

Så gik jeg en tur, og der er virkelig noget at kigge på i Aalborg, spændende forretninger med ting man ønsker at eje. Men nu er jeg her ikke for at shoppe, men for at drikke øl i morgen, derfor købte jeg ikke noget.

Jeg var dog også på Polly, et lille hyggelig værtshus, jeg husker jeg var på da jeg var medlem af 40 plus.

Så var jeg inde et sted at få noget at spise, inden jeg sluttede min ring på John Bull.
Jeg lagde nemlig mærke til denne øl, og tænkte undervejs rundt i Aalborg, at den må jeg smage.
Det blev så dagens God Nat Bajer.
Dem der elsker en Guinness, syntes det er som at drikke Gåsevin, for dem der mener Guinness er traktorbenzin, falder pladask for denne Stout. 
Når du får en S' Peters Cream Stout, behøver du ingen Irish Coffey. Det er lige den øl du leder efter, når du på en lun sommeraften bare vil sidde og nyde at himlen stadig er lys og temperaturen bare er lækker lun. 

Når man så sidder på en ganske almindelig Tirsdag aften i Aalborg og tænker på, hvad ville man få  at se hvis man var blevet hjemme i Struer ?
Jo så kunne man se gamle mænd på der kommer på deres invalide el-scooter, og overvægtige koner i familiecontainere. I Aalborg kommer mændene på deres Harly og pigerne i gule sommerkjoler, er det så sært at man ville ønske man boede i Aalborg ?







Ingen kommentarer:

Send en kommentar