lørdag den 4. august 2018

TA'R TIL VIBORG.

Siger man at man tager til Viborg, tror folk man enten er med i en rafling turnering, eller man er på vej til at blive indlagt på galeanstalten.
Det var nu ikke de to grunde jeg tog til Viborg i går, men fordi jeg havde lyst til en hyggelig shopping tur med en god frokost.

Inden jeg tog af sted tjekkede jeg mit Rejsekort, FUCK ! Jeg har glemt at få det tanket op, hvad gør man så ?
Jo, inde på Rejseplanen kan man se hvad en almindelig togbillet til Viborg koster: 82 kr.
Men der kunne jeg se, at man kan komme med Arriva, og de har One Day billetter til 169 kr., hvilket betyder man kan rejse ud og hjem inden for samme døgn. Og det kunne faktisk godt betale sig, med sådan en billet til Viborg, og så slipper man også for at stå og rode med sine mønter, ved de satans billetautomater. 
Omkring kl.13 ankom jeg til Viborg, og havde for inden undersøgt hvor man kan få en frokost i Viborg.
De fleste steder er det som det plejer at være i andre byer; pizza, burgere, pasta, og salatbar.

Men på Latinerly kunne man få en Bøf med Spejlæg,

og en fadøl fra det lokale bryghus. 

Da jeg var færdig med at spise, tænkte jeg at desserten ville jeg have hos Søster Lagkage. Nu har jeg hørt så meget om det konditori, men man bliver nu noget skuffet når man har fundet vej der om og står i butikken. For det er langt fra at være lige så indbydende som La Glace i København, så jeg gik igen uden at købe noget. 

Ellers må jeg sige, at Viborg har en hyggelig gågade, med alle de populære forretninger, men også de lidt finere for dem der render rundt med tykke tegnebøger. Det gør jeg så desværre ikke, og må nøjes med de almindelige forretninger.
Hos Marcus fandt jeg denne T-shirt til kun 100 kr. og i en skobutik var de her sko på tilbud:
Det er et par Ecco sko, der var sat et par hundrede kroner ned i pris. Sådan et par har jeg før haft, de er så lette at tage af og på, og behagelige at have på når man skal gå langt. 

Så var det på tide at finde et tog tilbage til Struer, jeg stod dog af i Vinderup hvor jeg tog på Irish Pub.

Her fik jeg den øl man lige trænger til i sommervarmen, en 1664 Blanc.
Denne øl er det helt store hit på Irish Pub, den smager simpelthen også så godt i denne varme, den slukker tørsten. 

Bag efter fik jeg en Carlsberg 1883, der stadig er min favorit øl. Men man kan nu tydeligt smage den er noget tungere end en 1664, en Carlsberg 1883 er ikke en sommer øl, den passer bedre de kølige eftersårs- og vinter aftner. 

Så var det op og med toget det sidste stykke vej, hjem til Struer.
Her tog jeg på Bubsi og fik et par øl. Og så op på Det Lille Apotek.
Her var det Vibsen der stod bag baren, så der var festligt at være. 

Jeg sluttede af på Skipperkroen med en godnat bajer, og så var det hjem og i seng.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar