søndag den 2. juli 2017

SØNDAG I AARHUS

Da jeg havde spist morgenmad lørdag morgen, gik jeg en tur gennem Aarhus.

Og så kom man ellers til globryllup ved Domkirken, bruden og hendes far, formoder jeg da han er, ankom i hestevogn. Hvem disse personer er, aner jeg ikke. Jeg gik videre,

og så kom jeg til at købe to nye T-shirts, hos Kaufmann hvor de var på tilbud 99 kr. pr. stk., så jeg købte 2.

Det kom til at passe med, at da jeg vendte tilbage til Domkirken, var brylluppet overstået, og brudeparret kom ud og satte sig op i hestevognen.
Gæsterne til brylluppet kastede ikke som man plejer med ris, i stedet blæste de alle, sæbebobler da brudeparret kom ud. Det så nu ret så festligt ud.

Og så skulle jeg ellers hjem på hotellet og gøre mig i stand til Fræk Fest, jeg skulle jo til Pirat Fest.

Som altid når vi samles til fest, fik vi en skide skæg og frisindet aften.
Det var ellers min plan jeg først får tid til Pirat Fest igen til November, men hende som gav mig en bodytequila, lover hvis jeg kommer med igen til September får jeg en bodytequila mere. Nu er hun en lækker tøs, så jeg tager til Pirat fest igen til September.

Da jeg stod op i dag (søndag) og havde spist morgenmad på hotellet, ville jeg en tur i Den Gamle By.

Jeg kiggede i Rejseplanen, det er jo nemt. Jeg skulle blot gå over til busgaden på Telefontorvet, der fra kører en bus til Den Gamle By.

Alt det andet i Den Gamle By har man set så mange gange før, så det jeg gik efter at se, er den nye udstilling: Aarhus fortæller.

Det kan jeg fortælle jer, er en storslået tidsrejse, lige fra Vikingetiden til nu. Fra dengang byen blev navngivet Aros, og senere fik sit nuværende navn Aarhus.

Så er der mennesker der fortæller deres historie, smeden der fortæller om dengang de skabte arbejderbevægelsen. Men der er også den prostitueret der fortæller sin historie.

Og så er der havnens historie og jernbanen.
Der er også alle byens berømtheder AGF, Bamses Venner, På Slaget 12, Medina, Jacob Haugaard, og mange flere.

Så med bussen tilbage til Telefontorvet.

Søndag eftermiddag er ikke kedelig i Aarhus, de fleste butikker holder åbent, og på Store Torv var der danseopvisning.

Her til aften spiste jeg på Dalle Valle, den store aften buffet, kun med en cola til.
På vej tilbage til hotellet, lagde jeg vejen forbi Bubbles. Der var sgu åbent sådan en søndag aften, og det festlige var, at de søde piger bag baren, straks råbte : Hej Lars.
Jamen så var jeg nød til at købe et glas Champagne.

De spurgte vældigt til om jeg har haft en god weekend, om jeg nåede i Den Gamle By, og om Pirat Festen jeg var til lørdag aften. Jeg kunne fortælle dem, at jeg har haft en festlig weekend i Aarhus, men i morgen er det slut, der tager jeg hjem til Struer igen.

Men jeg vil snart en tur til Aarhus igen, så vil jeg prøve en aften på Bubbles. Ind og købe en god flaske Champagne, og bare sidde og hygge mig.