søndag den 1. maj 2016

DANSK MOTOR OG MASKINSAMLING

Sidder du lige som jeg og tænker, hvor kunne det være fedt at besøge Theodor Fælgens værksted, når du sidder og ser: Bjergkøbing Grand Prix. Må jeg foreslå dig at smutte en tur til Grenå, og der besøge Dansk Motor og maskinsamling, der er Nordeuropas største samling af motorer og maskiner.
Her kan jeg love dig for du får en oplevelse, der trækker dig baglæns ind i fugleburet.
Det var i efteråret jeg var ovre hos Mona og Claus, hvor vi var forbi derude. Der stod maskinerne stille, men der hang en seddel om, at en gang om året kan man kommer og se og opleve alle motorerne i gang.
Og det var så derfor jeg var på besøg hos Mona og Claus i denne weekend.

www.motorsamling.dk

Som var det spændende at gå rundt i det værksted og se alle motorerne i gang, og det er imponerende at hører at når disse kæmpe maskiner arbejder, er de mere lydløse end en skrivemaskine.
De udendørs motorer var også startet op, og her var der lyd på dog uden det var øredøvende, men til gengæld lå der en herlig lugt af os og røg over hele gårdspladsen.

For uden motorerne kunne man også opleve et kræmmermarked, og udstilling af veterankøretøjer.



Og så var der også denne gravko der engang havde hjemme i en brunkulslejr.

Det var en rigtig sjov eftermiddag vi fik der, som jeg sikkert gerne vil opleve igen til næste år.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar