mandag den 16. maj 2016

PINDEBØF PÅ PINGVINEN I PINSEN

I går var en af de meget få søndage jeg har om året, hvor jeg ikke skulle i seng ved 7-tiden om aftnen. Det er jo Pinse og derfor har man fri om mandagen, dette skulle fejres.


Til min skræk læste jeg at Pernille Skipper fra Enhedslisten, vil afskaffe vores Helligdage af hensyn til Muslimerne.
Sådan en omgang hønsesludder, det er jo ikke Muslimerne der kræver vores Helligdage bliver afskaffet, dette er alene et politisk ønske fra de Rød-Radikale, fordi det er magt.
De mener så at man bare kan ligge Helligdagene på et andet tidspunkt og kalde dem noget andet, igen en omgang bavl.
Husk på ! Det er også arbejdsgivernes interesse, helt at få afskaffet vores Helligdage.
Hvis det bliver virkelighed, og katten først er sluppet ud af sækken, får vi aldrig vores Helligdage tilbage igen.

Så nu er det påkrævet vi alle står sammen om at få skabt et stærkt flertal så de Rød-Radikale kommer i undertal, og aldrig bliver i stand til at få gennemført deres politiske ønske.

Hvis vi skal vise Muslimerne hensyn skulle vi i stedet give dem 2 sammenhængende Helligdage hvor de kan holde fri, de skal naturligvis på Demokratisk vis være med i forhandlingerne om hvornår de ønsker at holde disse 2 Helligdage.
Jeg kunne forestille mig, de gerne ønsker at holde fri i forbindelse med Ramadanen, når den er forbi og det skal fejres.
For de passer deres arbejde i den periode, og os der er kollegaer kan godt se det er en hård tid. At skulle passe en hel arbejdsdag uden vådt og tørt, og de må ikke engang trøste sig med en cigaret. Så jo, man kunne godt unde Muslimerne 2 sammenhængende Helligdage hvor de kan holde fri, og på behørigvis fejre sammen med familie og venner, at Ramadanen er overstået.
Det er naturligvis kun Muslimerne der må holde de 2 fridage, alle vi andre skal på arbejde.
Se, på denne måde viser vi Muslimerne et hensyn, men det skal samtidig også være det Hold kæft bolsje som vi giver til de Rød-Radikale, så vi andre kan have lov at have vores Helligdage i fred.

Jeg tænkte at når nu jeg ikke skulle tidligt i seng ville jeg ud og have noget lækkert at spise, og ringede til Den Glade Pingvin, og fik bestilt et bord.

På Den Glade Pingvin bestilte jeg Pindebøf og en Rød Tuborg.
Pindebøf er en Struer specialitet opfundet af en damefrisør engang i 70'erne.
Dengang kunne man kun få Pindebøf på en grillbar der lå ude i Gimsing på hjørnet af Hjermvej og Peter Bangsvej.
Da hun og hendes mand solgte grillbaren og købte Den Glade Pingvin, fulgte denne ret med der ned.

Nu kan man få Pindebøf flere steder i Struer i mange forskellige udgaver, og eneste sted uden for Struer hvor man kan få Pindebøf, er på Cafe Larsen i Lemvig.

Det er dog kun på Den Glade Pingvin man kan få Pindebøf lavet af den originale opskrift, og selv om der nu er kommet nye ejere smager denne ret heldigvis stadig godt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar