søndag den 15. maj 2016

EN MØG OMGANG BLEV TIL MØJ GO OMGANG

Da jeg kom hjem fra arbejde i fredags ville jeg nå at vaske tøj, men det var så en af de dage hvor tørretumbleren absolut skulle fucke !
Tøjet blev ved med at være vådt, så jeg måtte vaske det om to gange, med samme resultat.

Lørdag ville jeg have en Pinse udflugt til Aalborg, men inden jeg kunne tage afsted, måtte jeg et smut i Bilka og købe et tørrestativ.
Så hjem og vaske tøjet en gang til, og så kunne det da hænge til tørre mens jeg var i Aalborg.

Så tog jeg afsted.
Da jeg kørte gennem Skive tænkte jeg, at jeg ville ud og se hvad Dagens Ret er hos Bentas Cafeteria.
Det var snitzler med bearnaisesovs og kartofler, det lød ikke tosset. Så kunne jeg få et sundt måltid mad´, inden jeg kørte videre.

Jeg ankom til Cabinn i Aalborg og parkerede i P-kælderen.
LORT !!
Der opdagede jeg, at jeg havde glemt min taske hjemme i Struer.
Jeg forklarede situationen i receptionen, men der var ikke noget at gøre. Det var for sent at melde afbud, så jeg skulle betale for hotelværelset. Det havde jeg Gudskelov penge til, men de penge jeg skulle more mig for + tøj og Astma medicin, lå i tasken hjemme i Struer.

Nu stod jeg med to valg, bare at køre hjem igen og blive hjemme, eller hente mit lort og komme tilbage. Nu havde jeg betalt for hotelværelset, så det blev valg nummer to, at køre hjem og hente mine ting, i alt 4 timers kørsel.
Så kunne jeg regne ud jeg ikke kunne nå at spise HOS ISIDOR HENIUS. Der havde jeg ellers bestilt bord, og havde glædet mig til lækkert mad med en øl og snaps til.
Jeg gik der over og forklarede hvordan landet lå, og så var det ellers ud på en 4 timers køretur.
Jeg var tilbage i Aalborg et kvarter over 20, og måtte undervejs nøjes med en fransk hotdog på en tankstation.

Så nu ligger det helt fast, at når jeg får sommerferie, vil jeg som det første på HOS ISIDOR HENIUS.
Jeg har længe gerne ville prøve deres søndags frokost, det er en rigtig god Dansk frokost hjemmelavet, og så lytter man til Giro 413 imens man spiser.
Det syntes jeg må være anledning til indledning af min sommerferie.

Da jeg var tilbage i Aalborg og min taske op på værelset, tog jeg på værtshus. Og her stødte jeg til min store overraskelse ind i nogle af de Scor.dk-venner jeg kender fra Fredags Baren, de spurgte hvad i alverden jeg lavede i Aalborg ?
Jeg fortalte dem, det er Pinse så jeg ville ud og vifte lidt med ørene.
Og så var det besværet værd, med den møg tur hjem og hente tasken.
Dels fordi det er en fed fornemmelse at dem jeg kender fra Scor.dk, godt vil kendes ved mig når vi pludselig støder tilfældigt ind i hinanden, så er man jo ikke helt ligegyldig.
Vi tog en runde på nogle af de mange beværtninger, og fik smagt på nogle gode øl. Så vi fik os nogle skægge timer inden vi sagde god nat til hinanden.

I dag gik turen hjem til Struer, inden, ville jeg på Cafe FRIENDS og spise brunch.
Sidste år var jeg på FRIENDS for at få en burger, en ikke helt dårlig oplevelse, derfor har jeg længe gerne ville smage deres brunch.
Det fik jeg lejlighed til i dag.
Fra kl.10 til 12 serveres der Brunch, og det er frisk og velsmagende.
Jeg bestilte en kop kaffe og milkshake, sikke en indbydende milkshake man får.
Jeg forstår godt jeg ikke var den eneste gæst, der var fuldt hus. Jeg er fristet til at spise brunch der en anden gang.

Nu er jeg hjemme igen og har gang i en nu runde tøjvask, så jeg er spændt på om tørretumbleren stadig fucker.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar