lørdag den 2. maj 2015

LINSE KESSLER & PATTEGRISEN

1.Maj begyndte for mig, allerede torsdag aften. Der var Dagens Ret på Rådhus Cafeen: Skinkesnitzler. Det kunne man jo lige så godt tage ned og spise, og nu man havde en forlænget weekend, købte jeg en stor fadøl til min mad.
Da jeg havde spist, kom Lille Lene's datter ind ad døren og satte sig ved siden af mig.
Jeg bød hende på en øl, og så havde vi et par hyggelige timer, inden jeg ville hjem og se Paradise Hotel.

Fredag morgen stod jeg tidligt op fik hentet rundstykker, og så skulle jeg have mig gjort klar til, en dejlig lang fridag i selskab med mine gode venner.
Vi skulle til Humlum Camping og opleve Linse Kessler,
Og bagefter på Rådhus Cafeen til helstegt pattegris, i anledningen af 1.Maj og St. Bededag.
Jeg tog på Skipperkroen  først, lige for at varme op med en Rød Tuborg.
Kl.11 var det afgang, sammen med Dicte, Michael og Perry, og det var Kevin som kørte os ud til Humlum Camping.

Hvis ikke de havde sendt bud til Linse om at komme og optræde, tror jeg ikke der havde været så mange mennesker til stede.
Dagen stod i hundens tegn, og der var boder hvor man kunne købe alt fra gode ben til hundehalsbånd.
Og så var der en hund der skulle optræde, og vise at den kunne finde en nøgle der var smidt i græsset.

Så dukkede Linse Kessler op, og sikke en kø der var for at komme op på scenen, og få hendes autograf og blive fotograferet sammen med hende.
Ved siden af scenen var der et telt, hvor i man kunne købe en Linse Kessler T-shirt. Sådan en fik jeg købt.

Jeg tror også at Linse skulle optræde på scenen., men det opgav vi at vente på.
Så er det rart at være i selskab med Perry, det var ham som sørgede for vi kom gratis ud til Humlum, og han kendte en som også kunne køre os gratis hjem til Struer igen.

Hjemme i Struer tog vi på Rådhus Cafeen. Dicte ville hjem og have ordnet et par ting, før vi skulle spise gris.
Det var min mening jeg lige ville stikke hjem med den T-shirt jeg havde købt.
Men på Rådhus Cafeen fik vi et par øl, og så blev jeg lækkersulten og bestilte en fiskefilet.
Og så var der et time tilbud på Små Sure.
Kun 5 kroner pr stk., så vi fik jo lige tre omgange af de små sure.
Og så fulgte jeg med Michael og Perry, ind på Skipperkroen. Her faldt jeg i snak med en ret så festlig kvinde, og ja, så var klokken jo lige pludselig blevet så mange, at jeg ikke nåede hjem med min T-shirt.

Og så skulle der spise Helstegt Pattegris, med hele svineriet til, for kun 60 kr., kunne man spise lige til man revnede.
Det smagte bare så godt, navnlig de flødestuvede kartofler.

Da jeg havde spist, smuttede jeg ind på Skipperkroen igen, hvor de stadig har Påskebryg til kun 10 kr.

Kl.22 var det ind på Rådhus Cafeen igen, hvor der var livemusik med Fy & Bi.
De er gode, så der var stemning og fest.

Men så fik jeg lyst til at høre noget godt disco, så jeg sluttede min fredag af med at tage hen på FA bar.
Her var jeg den ældste gæst, men her var nogle festlige unge tøser som jeg lige gav en omgang Små Sure til. Se så blev man jo populær, så der havde jeg et par hyggelige timer.

Og så var det også blevet tid at komme hjem i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar