søndag den 17. maj 2015

GID FANDEN HAVDE DEN TØRRETUMBLER

Torsdag var det Kristi Himmelfartsdag, og min eneste plan for den dag var, at jeg ville have ordnet noget vasketøj.
Og hvad sker der så på sådan en Helligdag ? Jo, tørretumbleren var ude af drift.
Jeg er jo så heldig her hvor jeg bor, at vi kan vaske tøj helt gratis. Og det er meget værd, og betyder at el forbruget på sådan en vaskedag bliver tørret af på os allesammen i ejerforeningens fællesudgifter.

Så jeg plejer at sætte tørretumbleren på skabstørt, så kører maskinen i 2 timer og så er tøjet tørt. Men i torsdags blev den ved med at gå i stå efter ret kort tid, heldigvis var vejret godt, så jeg kunne hænge tøjet til tørre udendørs.
Jeg kontaktede vore vicevært, som ville kigge på maskinen.
Og jeg skrev på Facebook, hvor jeg forklarede den situation jeg stod i, når jeg skulle vaske tøj på lørdag, om jeg kunne få lov at benytte en tørretumbler hos mine venner.
Og her er en god ting ved at have venner, der var mange der skrev at jeg bare kunne kigge forbi.

Fredag fik jeg talt med viceværten, og den var god nok. Vores tørretumbler virker ikke mere, og han skal nok tage kontakt til El-forhandleren i næste uge.

Jeg skulle afsted til Fredags bar i Aalborg, en loge jeg er medlem af på Scor.dk.
Det blev en hyggelig aften på OLD GAMERS PUB . 
Når nu det koster over 1000 kr. om året at have en profil på Scor.dk, vil jeg ikke bare sidde herhjemme og gemme mig bag skærmen. Jeg er nød til at tage med til de loge komsammen/fester, for at vise hvem Lars Lummer er.
Og det går mig mere end godt; nu er jeg ikke længere bare en som også er til stede, jeg er kommet indenfor i varmen. Og er ikke kun kammerater med gutterne, de meget smukke piger som der heldigvis er mange af på Scor.dk, har fået øje på, at jeg er en fyr der kan sætte gang i en fest.
Så jeg syntes faktisk at jeg får meget for de 1000 kroner, et medlemsskab koster.
At jeg skal bo på hotel når jeg er afsted til de her loge arrangementer, Herre gud det betyder intet. Jeg er stort set ude af al min gæld, og har hverken kone og børn. Så jeg har sgu råd til at deltage.

Men da jeg skulle hjem og vaske tøj lørdag, skulle jeg holde lidt igen, og drak under 10 øl.
Så da jeg stod op ved 8-tiden på hotellet, og havde spist morgenmad, kunne jeg dampe hjem til Struer igen.

Da jeg kom hjem fik jeg sat en tøjvask over, og så bagefter var det hen til Otto og Annika, hvor jeg havde fået lov at benytte deres tørretumbler.
Imens mit tøj blev tørret, kunne vi sidde og få en sludder.

Det er længe siden at de to sådan rigtig har været ude at vifte med ørene, så vi nåede frem til, at lørdag .d. 27. Juni vil vi feste på Rådhus Cafeen i Struer.
Denne aften er der live musik med et AC/DC kopi band, ved navn : DIRTY DEEDS.
Det er også den aften jeg kan fejre, at jeg nu har sommerferie i 3 uger.
Jeg vil se om jeg kan få nogle flere med, så vi kunne få vores eget bord på Rådhus Cafeen, så bliver det en fed fest.

Jeg orkede ikke at tage i byen igår aftes, syntes jeg trængte til en hjemmeaften.
Så jeg kørte op til Løvbjerg og fik købt Jensens gode ben, og karry kartoffelsalat fra Gråsten.
Og så havde jeg hos bageren købt en god kage, til min aftenskaffe.
På DR-1 blev det fejret, at Melodi Grand Prix har 60 års jubilæum.
Det var da ren hygge og god underholdning, at opleve alle de gode gamle Grand Prix hits.

I den kommende weekend er det Pinse, så på lørdag holder jeg mig ikke på måtten, der vil jeg i byen og se Pinsesolen danse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar