fredag den 28. november 2014

SHOPPING I SILKEBORG

Her i eftermiddag tog jeg en tur til Silkeborg.

Først for at få noget at spise, så jeg fandt om til Silkeborgs Burgerbar "Diner The 50 s" .
Jeg var et smut forbi i min efterårsferie, og der smagte jeg en hamburger. Home made burgers, og netop derfor var det også der jeg spiste idag.
Idag valgte jeg en Cheese / bacon burger. Det er helt friske råvarer og en bøf af god kvalitet, og tilpas krydret.
Og så håndskåret fritter til, samt en øl.

Ikke nok med at maden er god, her er også den ægte stemning, som i en rigtig amerikansk diner restaurant.
Og der bliver spillet amerikansk rock n' roll og pop, fra dengang en amerikanerbil kunne give raske drenge våde drømme.
Jeg kører gerne til Silkeborg næstegang jeg får lyst til en burger, og næste gang vil jeg smage deres Chili con Carne Burger.
Så var det blevet tid til at kigge på gågaden.

Jeg husker dengang et glaspusteri lå langt ude på landet, og det var hyggeligt at besøge når man var på søndagstur. Men næstegang man kom forbi var der lukket, fordi de ikke kunne leve af, folk kun stak næsen ind når de var på søndagstur.

I Silkeborg ligger glaspusteriet i gågaden.
www.yerstglas.dk
Og deres værksted er placeret midt i butikken, så man kan stå og følge med i, når de tager ildkuglen ud af ovnen og nænsomt former den til et færdigt produkt.
Her fik jeg købt disse to glas nisser.

Og så videre til mit formål med turen til Silkeborg, at få købt en jakke.
Da jeg var forbi i efterårsferien fik jeg øje på denne jakke, der før havde kostet 2000 kr, og som nu var sat ned til 800 kr.
Desværre havde jeg ikke så mange penge på mig, og derfor tog jeg turen idag.
Og det var jo sådan set meget heldigt, for idag er det black friday, så nu var jakken sat ned til 500 kr.
Så blev der også råd til en strikketrøje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar