onsdag den 5. december 2012

MINE NYE MØDETIDER.

I august fortalte jeg jer om de midlertidige arbejdstider på Rose Poultry, nu har vi fået de nye arbejdstider, og de er permanente.

Kl. 19:00 går jeg i seng, så når jeg at få 6 timer og 15 minutters søvn.
Mens jeg sidder og får min morgenmad, der består af to stykker knækbrød og et glas vand, ser jeg "Nat Geo". Den kanal sender nogle gode udsendelser på det tidspunkt.

KL.2:40 gør jeg mig klar til at køre hjemmefra, da jeg skal rundt og hente nogle kollegaer.

Når vi ankommer til Rose Poultry og har fået stemplet ind og klædt om, kan jeg lige sidde og slappe af, inden vi skal i gang kl.3:55.

Kl.12:04 får vi fyraften. Med de midlertidige arbejdstider fik vi fyraften kl.11:19, da kunne jeg nå hjem og få min frokost og kaffe. Men det kan jeg ikke nå med de nye arbejdstider, for inden man er hjemme er klokken blevet 13.

Så i stedet får jeg ordnet de ting jeg skal nå at have ordnet, og:

Kl.15:30 spiser jeg aftensmad. Så kan jeg nemlig nå at spise, få vasket op. Og bageefter, nå en tur rundt på internettet.
Der er breve at besvare på 40plus.dk, og på Facebook ligger der også mange hilsner hver dag. Og ind imellem har jeg noget jeg gerne vil fortælle, i Rygerkupéen.

Kl.17:00 der holder jeg aftenhygge. 
Så får jeg brygget kaffe, og måske har jeg købt en kage.
Fjernsynet er der ikke så meget ved på det tidspunkt, så jeg zapper over på VH1, der spiller de noget godt musik.

Kl. 18:00 zapper jeg over på DR-1, da jeg vil se madprogrammet med James Price, det er jo god underholdning.
Og så får jeg også lige set Go' Aften Danmark.

Kl.19:00 er det sengetid, og så starter dagligdagen forfra.

Så jeg ser frem til fredag, hvor man kan hygge hele aftenen, og jeg glæder mig til lørdag morgen, hvor jeg ser Disney på TV.
Jo jeg ved godt de sender Disney fredag aften . . . . . . .
Men når jeg sidder lørdag morgen med rundstykker og kaffe og ser Disney på TV, så er det hygge, og så er det weekend.

Ofte er jeg afsted til noget i weekenden, sammen med mine 40 plus venner, derfor er det ikke altid jeg får set Disney. Men jeg nyder nu det jeg har sammen med mine 40 plus venner, det er nemlig ægte venskaber, jeg nødig vil undvære.

Fornylig var jeg til heldbredsundersøgelse ude på Rose Poultry, det er et tilbud vi får hvert år.
Sygeplejersken mente jeg skulle dyrke motion, bare to gange om ugen.

Så når vi kommer ind i det nye år, vil jeg give det et forsøg.
Jeg står op flere timer dagligt på jobbet, det får man ondt i fødder og ben af, og man laver nogle dumme bevægelser når kyllingerne skal hænges op. Så jeg tror såmænd det er sundt nok med lidt motion, det bliver også kun på det plan.
Og jeg har tænkt mig det skal være tirsdag og onsdag eftermiddag, der passer det bedst ind i mit skema. For mandag og torsdag, er de to dage jeg bruger til indkøb.

Og fredag, når indkøb ikke bare skal være indkøb, men hygge shopping, så er fredag jo oplagt til det formål.
Og mange gange er jeg som sagt afsted i weekenderne, mange gange tager jeg afsted fredag eftermiddag og kommer først hjem igen søndag. Så det bliver tirsdag og onsdag, jeg vil bruge til motion.

Og så vil jeg se om ikke jeg kan få tøjvask presset ind i dagligdagen.
Lige nu bruger jeg mine weekender til tøjvask, det kan godt være lidt træls når man hellere ville noget andet.
Og i januar,februar,marts og april, er jeg optaget i samtlige weekender, så kan jeg først få vasket tøj til maj, og det går jo ikke.
Så jeg vil se om det kunne lade sig gøre at vaske tøj om mandagen og torsdagen. Sætte maskinen i gang inden jeg smutter ud og handler ind, jeg skal jo trods alt kun op i Super Bedst i Struer, så det går jo nok.
Og så skulle jeg helst være færdig med at vaske tøj inden sengetid kl.19:00.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar