søndag den 16. december 2012

AND FRA VINDERUP TIL FINDERUP

På onsdag får jeg Julegave på Rose Poultry, det er to ænder. Så er gode dyr rådne, for hvor i alverden skal man gøre af sådan nogle kræ ?

Jeg har kun en lille fryser i mit køleskab, der kan jeg ikke engang skubbe en and ind.

Heldigvis kom to 40 plus venner mig til undsætning.

Hyasint og Lærling.

Så på onsdag når jeg har fået udleveret min Julegave, går turen fra Vinderup til Finderup.
Hyasint og Lærling har en stor kummefryser hvor i, jeg må have mine ænder liggende.

Og når nu jeg har to ænder liggende har jeg en ide, jeg selvfølgelig først lige vil vende med Hyasint og Lærling. Men lad mig nu fortælle her:

Flere 40 plus venner har sagt de godt kunne tænke sig en tur til Hjerl Hede til sommer, når der er levendegørelse.
Den tur vil jeg gerne arrangere, og bagefter skal vi have en fest.
Lad os så få andesteg med alt det gode tilbehør til, og en festlig aften.

Folk skal give et mindre beløb for at deltage, så vil jeg nemlig hyre en kogekone som kan tilberede maden, imens vi er på Hjerl Hede.

Hvor festen skal foregå ved jeg ikke endnu, men jeg håber at kunne give en dato.

Så vil jeg sige, hvis det ikke er muligt at få stablet en fest på benene, vil jeg lade ænderne gå til velgørenhed.

Til næste Jul kan jeg risikere at stå i samme situation, hvis vi også får to ænder der. Og de vil helt sikkert gå til velgørenhed.

Men de to jeg får i år, håber jeg at kunne samles med mine 40 plus venner om at spise.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar