mandag den 8. oktober 2012

OLSEN BANDEN til LOKUMSRÆS

I lørdags var jeg inviteret med til Lokumræs i København, jeg tog afsted med toget fra Struer fredag eftermiddag.
Jeg skulle bo hos Chipper i Vanløse, og der havde vi en hyggelig fredag aften. Hvor vi fik gammeldaws oksesteg med en lækker brun sovs, og vi huskede hyggen.

Lørdag morgen sad vi længe over en lækker brunch, og ved 1-tiden kom Olsen efter os. Vi skulle med ud til ham i Mørkhøj, hvor vi varmede op med champagne og et par øl.

Og så var det ellers afsted med taxa ud til Rødovre til Super Event.
www.superevent.dk

Jeg gad nok vide hvad det er for en person, der har hittet på at sætte hjul og en el-motor på et tolilet, og så få sat nogle simple regler sammen ?
Den er person har opfundet noget ganske særligt.

Lokumsræs er skide godt Egon.

Vi blev delt op i 2 hold, et drengehold og et pigehold, jeg røg med på pigeholdet.
Så derfor fik jeg et nyt navn, nu hedder jeg:
Linse Basse .
Jeg var så heldig at vinde sidste pladsen, min præmie var en hel sækfuld toiletruller og et diplom.


Vi skulle nu ud på en lang gåtur til det sted hvor vi skulle spise:
9.Ni Sushi.

Her kører maden rundt på to transportbånd, det nederste bånd er med Sushi, og det øverste med almindelige kinesser retter.
Så nu fik jeg smagt Sushi, og ved nu, det dør man ikke af og det smager da godt nok, men det bliver aldrig min livret.
Der havde vi nogle gode timer.

Så var det ud på endnu en gåtur til stationen, hvor vi tog S-toget til Nørreport. Og så en gåtur igen, men denne gang inde på Strøget, det var meget at se og opleve.

Og så tog vi på Sams Bar.

Det er fandeme et skægt værtshus, her kan man synge karokie. Der var mange som var virkelige gode til at synge, det er jeg ikke, men ville alligevel give Københavnerne en optræden. Jeg sang om Himmelhunden, og det gik overraskende godt.

Og sikke nogle lækre piger der kommer på Sams Bar, det er lige fra små søde Thai-piger, til svenske blondiner. Der vil jeg sgu ind igen en anden gang.

Det var tid at komme hjem til Vanløse og sove, men vi skulle lige se et værtshus tæt ved banegården. Det er Værtshuset Pinden, som var Karl Steggers stamværtshus.
Her sidder en mand og spiller på klaver, og der er en rigtig god stemning.
Jo jeg må snart igen, med Chipper på rund tur i København.

Søndag morgen skulle jeg med toget kl.9:50 fra Hovedbanegården, og sagde til Chipper hun bare skulle sove og ikke tænke på mig.
Inde på Hovedbanegården, besøgte jeg Lagkagehuset. Har man været der en gang, er det slut med at købe sin morgenkaffe hos 7-11, hos Lagkagehuset er det jo rigtige håndværksbagere og det kan smages.
Jeg købte et smurt rundstykke en basse og en kop kaffe. Og så satte jeg mig ellers og fulgte med i hvad der skete oppe i Go Morgen studiet.

Oven på sådan en festlig tur til København, føles det tamt at komme hjem til Struer igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar