fredag den 12. oktober 2012

CARWASH AND HOTDOGS i Holstebro

Imorgen går turen til Nordjylland, derfor tog jeg mig her til aften sammen til, at få bilen vasket.

Når jeg skal have bilen vasket, kører jeg altid ud til Statoil i Holstebro.
Jo man kan godt vaske sin bil i Struer, men jeg syntes ikke det fungere.
På Statoil i Holstebro, er der plads til at pusle om sin bil, både før og efter vask.

Og når bilen så står der, ny vasket og skinner.
Ja så vil man jo gerne kører en promenadetur, og det kan man i Holstebro hen til den gode pølsebar Café Perlen.

Her får man nogle gode hotdogs.

Det minder mig om dengang jeg stod i lære som Tarmrenser, det var dengang slagteriet i Struer hed:
Struer Hurup Andels Svineslagteri. i 1979.

Der var nogle slagteriarbejdere der gik op til selveste direktøren og spurgte: Når nu vi køber pølser til personalesalg, om vi så ikke kunne købe dem til samme pris som i supermarkedet ?
Jo det var der sådan set ikke noget i vejen for, vi skulle så blot være klar over, vi så fik pølser af en ringere kvalitet.

De fik så denne forklaring.

Vi har A pølser: Det er dem vi tager fra til os selv, og bliver solgt i slagterforretninger og i de pølsevogne der satser på kvalitet.

Og så har vi B pølser: Det er dem der sælges i supermarkedet, og ved pølseboderne på kræmmermarkedet, og i de pølsevogne hvor omsætningen ikke er noget at råbe hurra for.

Derfor er jeg særdeles kritisk og vælger med omhu de pølsevogne/boder jeg vil besøge.

Hvis man får tilbudt en fransk hotdog for en 10' er man klar over det ikke er nogen fornøjelse, det er en B pølse der er i brødet.

Og har du tænkt over de pølseboder der er ved et kræmmermarked ?
Tænk på de toiletforhold de besøgende besørger på, ved et kræmmermarked. Når man er færdig kan man ikke vaske sine hænder, ej helle tørre hænder. Dem der står i pølseboderne bruger de samme toiletter, så der skal jeg absolut intet have at spise.

Men nu er jeg klar til imorgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar