tirsdag den 30. oktober 2012

INDLAGT PÅ SYGEHUSET jo DET VAR EN BYLD

Søndag fik jeg lige godt nok af de smerter bag i, og den forstoppelse der gør jeg hverken kan pølle eller tisse.
Så jeg kontaktede lægevagten i Holstebro, og jeg fik lov at tage der ud.
Lægen kunne straks se det var en byld ved endetarmen, der var så stor at han ikke kunne gøre spor. Jeg skulle indlægges på Herning Sygehus.

Så det var hjem med bilen og få pakket en taske og komme afsted til banegården, og med toget til Herning.

På Herning Sygehus var der en smule ventetid, men da jeg så kom til gik det hurtigt.

En læge og sygeplejeske tog imod, og begyndte straks at undersøge mig, og jeg havde en feber på 40 grader. Så det var her og nu jeg skulle opereres.
Jeg blev lagt i fuld narkose og da jeg vågnede igen, kunne jeg endelig tisse, da havde jeg ikke kunnet tisse siden søndag morgen kl.9, og det gik også fint med at få pøllet.

Jeg fik at vide det var en byld på størrelse med et hønseæg, de nu har skåret op og tømt. Men der vil gå op til en uge før jeg er helt rask, i den periode skal jeg bruge ble, og have hjemmesygeplejen til at skifte plaster bag i.

Jeg kan godt li' at være indlagt på Herning Sygehus, når man ligger herhjemme og er syg, så er man sgu meget ensom.
Men på sygehuset er jeg omgivet af andre mennesker, de andre patienter og personalet.

På Herning Sygehus er de virkelig god til at pleje og passe folk der er blevet syg, man føler sgu mere man er på ferie end er syg, så man læner sig tilbage og slapper af.
Og netop det at man bliver behandlet godt mærkes også blandt patienterne, der er ikke al den surhed, der er plads til et godt grin.
Som nu igår til frokost da jeg fik lov at spise og sad ved bordet i cafeen, der sad jeg sammen med tre andre patienter.
Havde vi nu siddet overfor hinanden i toget på vej til København, var det utænkeligt vi var begyndt at tale sammen.
Men nu var vi indlagt på sygehuset, og da vi ikke stod med benene i graven, ja så kunne vi fortælle med lune og muntre grin om vores sygdomme.

Jeg blev udskrevet igår eftermiddags. Og idag må jeg ikke tage på arbejde, men måske imorgen.

Når nu jeg ikke skulle på arbejde idag, tog jeg ud til Bilka efter de gode rundstykker.

Først gik jeg i bad, for når man går med ble, og med det der kommer ud af bylden, gør at man lugter meget slem.
Jeg skulle godt nok vente til hjemmesygeplejen vil komme, sygeplejesken på Sygehuset har lavet en aftale med hjemmesygeplejen. Men jeg har intet hørt fra dem endnu, så måske jeg skal ringe og høre hvor de bliver af.

Men jeg vil hygge mig idag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar