onsdag den 26. april 2023

SÅ FIK JEG SGU SOLGT MIN BIL

 

Nu skal I lige godt høre den bedste !

Som I læste i Mandags, fik jeg i Torsdags afleveret min bil hos AUTOGÅRDEN i Struer. Årsagen er, Toppakningen er brændt sammen, så bilen skal blot sendes til ophuggeren.

Eller det skulle den. For så i går ringede de fra Autogården, at der var en kunde som ønsker at købe min bil. Jeg havde ikke tid til at komme forbi i går, da jeg var på bustur med VENØBUSSEN. 

Jeg aftalte at komme forbi i dag efter arbejde, og så tage Registreringsattesten med. Det gjorde jeg, + synsrapporten, så de ku se, at min Suzuki Alto er NYSYNET !


Det var en meget rundhåndet kunde jeg mødte, nu ønsker jeg ikke at oplyse hele summen jeg fik, men jeg fik altså 1000 kr. mere end jeg kan få i Skrotpræmie. Skråt op med det, jeg er i hvert fald godt tilfreds. 

Vi fik lavet et ejerskifte, så nu er det på plads. Jeg skal blot ringe til Gjensidig, og afmelde forsikringen. 

Hvad den nye ejer vil med bilen, aner jeg ikke, og det rager sådan set heller ikke mig. 

Om jeg kommer til at se min lille Suzuki komme kørende igennem byen, who knows ? Af og til møder jeg min SMART, så den lever altså endnu. 

Mekanikeren spurgte mig, om jeg vil have bil igen.

Jo, jeg overvejer enten en nyere udgave af Suzuki Alto, eller også en Kia Picanto. 

Så ville han anbefalde mig at købe en Kia Picanto. Ja sagde jeg, jeg kan se der køre mange af dem.

De er populære biler, fordi de stort set aldrig fejler noget, og så så har de næsten alt i luksus. 

Jeg sagde man kan få dem fra 6000 kr., han ville anbefalde mig de modeller fra 20.000 kr. og opefter.

I Uge 19 holder jeg en uges ferie, der vil jeg ud at kigge på en Kia. I Silkeborg holder der en til 25.000 kr., og i Holstebro er der en til lige under 80.000 kr. 

Den til 25.000 kan jeg købe kontant, den til 80.000 skal jeg ud og låne til. Jeg ser på det, i uge 19.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar