mandag den 10. april 2023

EN FORÅRS SØNDAG HOS ANDERS

 

Hele Vinteren har jeg gået og set frem til den udflugt jeg tog 2.Påskedag, en Forårstur til Aarhus. 

Og når ARRIVAs One Day Billetter kun koster 99 kr., var der intet at diskutere. Det var bare at futte af sted, til Aarhus. 

Jeg valgte den smukke rute til Aarhus, turen over Silkeborg. Det er så absolut den kønneste vej, med udsigt over Silkeborg Søerne, Himmelbjerget, og skoven. 

Jeg måtte stå op Søndag morgen kl.4 for at nå toget kl.6:04, så var toget fremme i Aarhus kl.8:30. 

Hvor var Aarhus dog stille om morgenen på sådan en 2.Påskedag , så jeg kunne gå i rolig tempo gennem gågaden, og kigge på vinduer. 


Mit mål var CAFE CASABLANCA , hvor jeg ville nyde en Brunch.

Jeg havde ikke på forhånd booket bord, tænkte jeg ville tage chancen. Skulle alt være optaget, er der 4 andre steder på Åboulevarden, hvor man også kan få Brunch. 

Sikke et chok at træde ind ad døren på Casablanca, der var overhovedet ingen gæster. Værtinderne bag baren var også noget chokeret over de tomme borde, der plejer at være fyldt med gæster både indendørs, og ved de udendørs borde. Men folk er temmelig sikker ude at rejse i Påsken, så jeg kunne bare slå mig ned ved et bord.


Brunch på Cafe Casablanca er en dyr fornøjelse, men det er også et overflødighedshorn af ene af lækker mad + drikkevarer incl. For 50 kr. ekstra, kan man få et glas Champagne, men jeg valgte at give 90 kr., og få en APEROL SPRITZ. Som jeg forklarede værtinden har jeg flere gange tænkt at jeg skulle prøve at smage den drink, nu skal det være.

Hvor smager en Aperol Spritz herligt forfriskende, en lækker morgen drink der egner sig fortrinlig til Brunch. Sådan en drink må jeg have næste gang jeg besøge Cafe Casablanca, og det gør jeg om ikke andet, så til Aarhus Festuge. 

Da jeg var blevet mæt og skulle til at gå, kom der lidt flere gæster.

Mit næste mål var værtshuset HOS ANDERS på Telefontorvet.


Jeg ville slentre igennem Åboulevarden, på vejen om til Hos Anders.

Endnu et chok ! Der plejer at sidde 1 milliard mennesker ved bordene på Åboulevarden, stort set alle borde var tomme. Jeg har aldrig oplevet Aarhus, kan være så stille og næsten mennesketom. 

HOS ANDERS skinnede Forårssolen, jeg valgte at sætte mig udendørs.


Her kunne jeg nyde et ÅRHUS Z det består af en CERES TOP PILSNER og en ARNBITTER. 

Solen forsvandt bag et hustag, jeg satte mig indendørs ved baren, for at få en øl mere.


Så var det at de 2 bartendere Henrik & Henrik sagde " Vi har en hilsen til dig Lars, fra Vivi i Struer". 

Ha Ha ! Jeg skrev jo på Facebook, at jeg sad HOS ANDERS. Derfor skrev Vivi, at jeg skulle hilse Henrik & Henrik. Det er det der er så sjovt ved at være gæst Hos Anders, det er at HOS ANDERS har et venskab med DET LILLE APOTEK i Struer. 

Jeg kunne nå endnu en øl, inden jeg skulle med toget. 

Vi har udsigt til 2 forlængede weekender, både d.1. Maj & Grundlovsdag d.5. Juni, falder i år på en Mandag. Så jeg regner faktisk med, jeg vil have 2 Søndagsture mere til Aarhus. 


Med toget igen, hjemturen valgte jeg den sædvanlige vej, over Langå. Det er ikke den kønneste tur, kender hele strækningen til hudløshed, men det er den hurtigste, og passer med jeg ville stige af i Vinderup.

Så kunne jeg nå en anelse Eftermiddags hygge, på Æ BETTE BAR. 


På Æ Bette Bar var der Påskebryg til 15 kr., dem fik jeg nogle stykker af. 

Samtidig kiggede jeg på uret, for togene til Struer køre 42 minutter over. Det blev ved med at være hyggelig på Æ Bette Bar, så min beslutning om at nå det næste tog, blev nogle beslutninger der blev ved med at trække ud.

Da Kromutter Ida mødte ind kl.18, gav hun en omgang øl. Og så dukkede der nogle flere gæster op, så blev det sjovt.


Jeg sagde til Ida, jeg må hellere få en FLYVERSJUS. 

Da jeg havde fået nogle stykker af dem sagde jeg, nu må jeg hellere komme det sidste stykke vej hjem til Struer.


I Struer kunne jeg nå en God Nat øl på CENTER PUBBEN, der hver Søndag har fadøl til 20 kr. 

Og så købte jeg også en pose Flæskesvær.


Pølsevognen var lukket, og jeg skulle have et eller andet at spise. En pose Flæskesvær, blev min aftensmad. 

Og så var det hjem og sove.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar