mandag den 24. april 2023

MIN BIL ER KAPUT

 

Da jeg Torsdag morgen kørte på arbejde, begyndte min bil pludselig at hoste og hakke, og der stod røg ud fra motorhjelmen.

Med møje og besvær nåede jeg ud til HK SCAN, jeg fik tjekket oliepinden, det var ikke olie den manglede.

I Spisepausen ringede jeg til BRIANS AUTO i Vinderup, han havde ikke tid til at tage en bil akut. Nå men; så ringede jeg til AUTOGÅRDEN i Struer, de kunne sagtens tage bilen.

Heldigvis har jeg min bil forsikret hos GJENSIDIG, hvor jeg har gratis Autohjælp. I min næste pause, fik jeg ringet til dem. De kunne hente min bil, og jeg fik lavet en aftale om, de hentede den til Fyraften. Hvor efter jeg ringede til Autogården og fortalte, jeg kunne være der mellem kl.12 og 13.

SOS AUTOHJÆLP var der præcis kl.11:30 , da jeg havde Fyraften. 

Jeg og min bil blev transporteret til Autogården i Struer, hvor de lovede at ringe Fredag og fortælle om bilens tilstand.

De forklarede motoren var kogt over, årsagen skyldes der i bunden sidder en frostprop, der er røget af. Hvilket betyder der ingen vand er, og derfor er toppakningen kaput.

Det kan ikke svare sig at reparere min bil, det vil koste 8000 kr. Det kunne jeg godt se, og sagde jeg er glad for han ikke bare satte en reparation i gang, så jeg pludselig kunne stå med en regning på 8000 kr. 

Jeg skulle kigge op Mandag, så kunne vi tale om, hvad der nu skal ske.


Nu har jeg ikke længere en bil, har kun KRONE 1. Den kunne jeg køre på, op til Autogården.

Hos Autogården var de meget behjælpelig, og forklarede jeg skal gå ind på SKAT afmelde min bil, og få den ud til skrothandleren i Holstebro, så kan jeg nemlig få Skrotpræmie ca. 3000 kr.  Og så skal den selvfølgelig afmeldes hos Gjensidig. De skal nok indlevere mine nummerplader.

Hvad så nu ? Foreløbig kan jeg køre med min kollega til arbejde, ind til han går på Sommerferie. 

Jeg har ellers den største lyst til ikke, at købe en bil. Desværre er der ikke længere mange biler der køre ud til Fjerkræslagteriet HK Scan i Vinderup, som der var engang. Nu er der kun 3 biler, de 2 andre er fyldt op. Det vil sige hvis ham jeg køre med, pludselig er syg en dag, eller holder ferie, kan jeg ikke komme på arbejde. Ergo er jeg tvunget til, at købe en bil.

I uge 19 holder jeg en uges ferie, da må jeg ud og kigge på bil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar