lørdag den 23. juli 2022

VÆRTSHUS I STEDET FOR VORBASSE

I år havde jeg kun 2 ugers Sommerferie, i ugerne 27-28, og gemmer den sidste uge, så jeg i stedet kan få 3 ugers sammenhængende ferie i November. Til November fylder jeg 60 år, derfor vil jeg i den forbindelse have 3 ugers ferie.

I Mandags var jeg tilbage på jobbet men kun til en 4 dages arbejdsuge, der skyldes vi i går Fredag, havde en Slagtefri dag.

Jeg havde en ide om jeg ville til Vorbasse Marked, nu man havde en fridag. Men på Rejseplanen kunne jeg se, jeg ville få for lidt ud af turen.

Jeg kunne tage toget til Vejle, derfra kører der busser i pendulfart mellem Vejle og Vorbasse Marked. Jeg kunne være ude ved Markedet omkring 10-tiden, men skulle derfra igen senest kl.17, for at nå et tog hjem til Struer.

Jeg vil overveje det til næste år, og så bo på Hotel Cabinn i Vejle, så kan man være ude i Vorbasse helt til sidste bus kører til Vejle til Midnat.

Hvad kunne jeg bruge sådan en fridag til ? Jeg kunne tage på værtshus.

Jeg gjorde mig klar til at gå, og kunne jo så vise mine nye armbånd.

Først på Bubsi, og få en klokken Ølle øl. Og en tur omkring Banken og hæve penge, så omkring Det lille Apotek, nu man var i den ende af byen.

Og så til stationen og med togbussen til Vinderup, hvor det var min mening jeg ville på Irish Pub. Men der var lukket, fordi de holder ferie.

Der var ikke andet for end at tage på Æ Bette Bar, det var meget hyggeligt, at være der igen.

Ud over at drikke øl, fik jeg lyst til at smage deres bud på en Iskaffe. Der var flere som fik sådan en, det er med Bailey så den smager bare dæjli'.

Det var med Togbus hjem til Struer igen, hvor jeg nu ville have aftensmad.

Jeg tog på La Boheme,

vejret var da lun, så jeg satte mig udendørs og fik Pindebøf.

Bag efter ind på Limfjordskroen, lige for en enkelt pilsner. For nu skulle jeg om på Havnen.

Hvor der var livemusik ved Fun Parken.

Klitdrengene,

som var de underholdene. De kom vidt omkring musikalsk, både Johnny Madsen, Tørfisk, Peter West og mange andre.

Og så kunne jeg slutte Fredagen af med, endnu en tur på Bubsi, og en god nat bajer på Det lille Apotek.

Og så var det med en Taxa hjem.