søndag den 17. juli 2022

RINGKØBING I BLÆSEVEJR

 

Der er for tiden STREET FOOD FESTIVAL i Ringkøbing, og det ville jeg opleve i går.

Lurede på Rejseplanen udmærket Togtider, men besluttede allivel at køre til Ringkøbing i min bil.

Da jeg ankom til Ringkøbing kørte jeg om til P-PLADSEN, men der er tidsparkering, kun 3 timer. Det er for lidt eftersom jeg var der kl.8. 


Jeg tænkte på om man kan få morgenmad i Ringkøbing, og det kan man, hos


EJVINS.

Det kom til at passe med den bedre P-plads jeg fandt, hvor man kunne parkere hele dagen.

Ejvins ligger lige ved begyndelsen af gågaden, lige på hjørnet.

Før var LAGKAGEHUSET min favoritbager, den plads er nu indtaget af EJVINS.


At spise hos Ejvins er lige så dyrt som hos Lagkagehuset, men det er betydeligt mere hyggeligt, og så er rundstykkerne sprøde og ikke bløde.

Man kan sætte sig til rette i små sofaer, og så ellers bare nyde sin morgenmad. Absolut ikke sidste gang, jeg har spist morgenmad hos Ejvins.

Det der Street Food foregik omme på Havnen, jeg kørte der om i min bil. Sørme jo, her var der også P-pladser uden tidsbegrænsning, og da Street Food knapt var åbnet endnu, var det til at få en plads.


Jeg er glad for jeg fik købt denne Trucker Skjorte i Hals, og huskede at få den med til Ringkøbing, for sikke da et blæsevejr. I denne skjorte kan man sgu holde varmen, selv i blæsevejr.


Det her tilbud kunne jeg ikke stå for, en bette Fiskeforretning, der foruden at sælge friske fisk, også er en Restaurant, og en lille bar.

FISK BY STRØM.  Jeg tænkte hva' Fanden, jeg skal ikke køre bil de næste par timer. Så det går jo nok, at sidde i blæsevejret og nyde en stor kold Fadøl.


Nu åbnede Street Food Festivalen, men først ville jeg en gå en tur gennem Gågaden. Hvor er det en hyggelig lille Gågade de har i Ringkøbing, og lige som i Sæby har de også livemusik på Torvet, måske ikke dagligt, men flere gange i løbet af sommeren.



I går var det det lokale band: BULOW & BÆKGAARD BAND.

Jeg gik ind på Hotellet og spurgte om jeg kunne købe en kop kaffe ? Jo, hun kom ud med en hel kande, det koster 45 kr. Herregud da, nogle steder giver man 45 kr., bare for en kop kaffe, så det er vel ikke så galt.


Det var noget godt musik, de kunne snart sætte fut i Gågaden. 

Da de holdt pause, gik jeg om på Havnen igen.


Nu var der for alvor kommet liv, og på trods af blæsevejret tog folk det med en munter bemærkning, at man skulle sidde udendørs og spise.


Jeg gik hen til den Italienske bod, her stod der 2 søde Italienske piger, og de solgte Boller i Tomatsovs, det ville jeg smage.


Bagefter sagde jeg til pigerne, at det eneste den her ret mangler, er sangen fra Lady og Vagabonden. 

I 2 andre boder fik jeg købt 







3 armbånd, 200 kr., og en hat.


Den er PINK, og kostede 120 kr. Den regner jeg med jeg vil have på, når man er i det festlige hjørne.

Nu syntes jeg at jeg havde set det jeg ville, og kørte over Søndervig.

Jeg ville ud og se det nye Lalandia, fuck hvor er det grimt. Meningen var jeg ville holde ind på P-pladsen og tage et billede af bygningen, det kunne man ikke komme til. Der var bomme og de var nede, man skulle betale for at komme ind. Det ville jeg altså ikke, Lalandia i Søndervig, sørger virkelig for man ikke har en jordisk chance for at fotografere Hæsligheden ude fra vejen.

Nå men så kørte jeg sgu hjem, og fik stillet bilen.


Jeg fik mig gjort klar til at tage på værtshus, jeg har alle disse Øl-kort. 


Så det blev en billig aften i byen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar