onsdag den 13. juli 2022

ANKOM TIL SÆBY

 

I dag kørte jeg til Sæby, var først omkring OK i Struer, efter et rundstykke. Kørte ud til Handbjerg Marine, hvor jeg nød morgenstunden og mit rundstykke.



Så gik turen til Hobro, over Hadsund, gennem Øster Hurup, til jeg nåede Færgen til Hals.


Jeg skulle først være ved Hotellet i Sæby kl.15, det passede med jeg kunne holde en pause i Hals. Her har de sommeren igennem hver Onsdag, Torvedag.

Jeg gik rundt og kiggede på tingene, men det er gamle ting fra folks gemmer, noget man selv en gang har haft og for længst har smidt ud. I Sportsforretningen fandt jeg det eneste der kunne friste mig:


Netop denne Trucker skjorte i de farver, sjovt den går aldrig af mode. 


Jeg havde bestilt bord på HAVKATTEN til kl.12, de lokker med Torvebuffet hver Onsdag.

TAK FOR KAFFE, for en Buffet. Og som var det noget meget lækkert mad, der var: Tarteletter m. høns i asparges, frikadeller med kartoffelsalat, Mørbradbøffer, Flødekartofler. Tunmousse, sild m karrysalat, kiks og ost, og Æblekage.

Æblekagen må jeg have til gode til en anden gang, jeg var blevet mæt.

Det var tid at komme videre, i Asaa var jeg en tur på Havnen. Når jeg er på disse kanter, vil jeg en tur på Asaa havn, der er så hyggeligt.



Her kunne jeg nyde en is.

Og så gik turen til Sæby, 

hvor nøglen til mit værelse skulle hentes på HOTEL VIKING. De ejer det mindre hotel inde i gågaden, hvor priserne er de samme som på Hotel Cabinn. 
Jeg har boet her før, i 2018, da jeg tog til Hjallerup Marked, og hvor jeg oplevede der var Jazz Festival i Sæby.

Og i morgen er der 80'ER FEST i Sæby.
For da jeg var vel ankommen til mit hotelværelse, trængte jeg til en øl. 
Hvor belejligt værtshuset LANTERNEN ligger lige ved siden af.


Og der var en reklame for de i morgen aften holder 80'ER FEST. 
Det bli'r noget af en festlig dag i morgen, hvor jeg kl.10 tager på museum i Frederikshavn, for at se udstillingen om Sussi & Leo. 
Og så kl. 18, til 80'ER FEST, på Lanternen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar