søndag den 10. juli 2022

KALØVIG STRANDGÅRD CAMPING

Jeg havde en aftale med Mona & Claus om, jeg skulle besøge dem i deres Campingvogn på Kaløvig Strandgård Camping, fra Fredag til Søndag.

Jeg kørte hjemme fra Fredag ved 10-tiden, da jeg ville omkring min Favorit bager LAGKAGEHUSET i Viborg. Her fik jeg en sandwich, kage og en kop kaffe.

Da jeg nåede til Randers kunne jeg se på uret, jeg sagtens kunne nå en tur i Randers Storcenter. Det var også ved at være Tissetid, så det var tiltrængt.

Der var tid til at sætte sig ned, og lige nyde en lille Fadøl. Og hos Frellsens købte jeg en værtindegave til Mona, en pose Kaffe, og en lille pose slik til Claus.

I byen Mørke holdt jeg ind på en P-PLADS, og fik indstillet min GPS for at finde vej til Kaløvig Strandgård Camping. Lige efter Mørke i rundkørslen, skulle jeg med første vej til højre, hvor man kører under en meget lav bro, jeg tror den kun er 2,50 m høj. Og så var jeg fremme ved campingpladsen, hvor Mona hentede mig ved P-pladsen.

I det skønne vejr kunne man sidde udendørs og nyde en kold SLOTS CLASSIC , og nyde den storslået udsigt.

Claus kom hjem fra arbejde ved 16-tiden, og så fik vi os en Fredags fest.

Efter morgenmad Lørdag, kørte vi til Bønnerup Strand hvor der var Havnefest.

Der skule foregå en del arrangementer denne eftermiddag, bl.a. skulle nogle skubbes i havnen i deres hjemmebyggede "både", og man kunne få andet end fadøl, der var også mulighed for at smage en snaps.

Men der blæste en vældig vind, et blæsevejr der kunne blæse fjerne af en Pelikan. Så vi nøjedes blot med at se Den Syngende Bager.

Så kørte vi hjem til Campingpladsen, hvor Mona diskede op med en solid frokost.

Da vi havde spist aftensmad, kørte vi til Ebeltoft og fik en is, og fik set Vægterne synge deres sang, ved det gamle Rådhus.

I dag efter morgenmaden var det tid at køre hjem igen, men jeg regner med Mona, Claus og jeg, ses igen til November.

Da jeg nåede til Viborg, ville jeg nok engang omkring Lagkagehuset. Ikke for at spise, vi fik så rigeligt til morgenmad. Næ, jeg ville blot ind og købe Lagkagehusets Ymerdrys, og en kage til min aftenskaffe.