søndag den 3. oktober 2021

KYLLING & CO. I HOLSTEBRO

 

Jeg havde besluttet mig til, at i dag ville jeg ud til KYLLING & CO i Holstebro, og hente min aftensmad.

Så kunne jeg få afprøvet hvorledes min Tablet, virker i bilen.


I min lejlighed har Tabletten forbindelse til min Router, ude i bilen er den forbundet med min telefon. Det fungere præcis som det skal, det er straks værre med mit Funky Skull.


Jeg havde forestillet mig, det skulle stå i forruden. Men selv med en såkaldt klisterpude, trillede kraniet rundt.

Men se ! Omme i bagagerummet er der et net, det holder kraniet på plads, og så er det Ding Dong Dynamolygte.

Jeg ankom ½ time for tidligt hos Kylling & Co., det er først efter kl.16 man kan hente sin aftensmad.


Jeg kunne bestille min mad, og kunne så sætte mig ovre hos LARSEN og nyde en kop kaffe, imens jeg ventede på klokken skulle blive 16. 


Jeg har i mange år haft lyst til, at hente mad hos Kylling & Co. i Holstebro, men det er umuligt når man ingen bil har og skal med toget.

Jeg var noget spændt på hvordan det ville gå, nu man var i bil. 

Når nu man endelig har fået en varm kylling ind på forsædet, håber man ikke man skal køre bagefter for mange traktorer, for da er der risiko for man kommer hjem med en kylling der er gået kold. Jeg nåede hjem, og kunne nyde al maden mens det endnu var varm.

Der syntes jeg det er sært vi ikke har en Kylling & Co. i Struer, vi har i stedet en Sushi restaurant.


Struer er en gammel fiskerby, og her skal fisk for det første helst være sort. Så skal den vendes i æg, rasp og mel, steges på en pande i rigeligt med smør. Og nydes med en øl og snaps, i mens man synger: Tænk Hvis Limfjordens Vande Gylden Snaps Var.

Jeg gætter på de fleste i Struer, hellere vil have en varm kyllingesteg end kold fisk viklet omkring noget ris.

Men når nu man kan hente retten i Holstebro, og oven i købet kan  nå hjem og nyde sin mad mens det endnu er varm, så bør man være tilfreds.

Det tør siges jeg er:


Hvor er det en lækker kylling man smækker op på sin tallerken, med masser af saftig kød, sprød skind, og tilpas krydret.

Jeg valgte at få Bearnaisesovs til mine fritter, for en sikkerheds skyld bestilte jeg 2 bøtter. Man er vant til kun at få en meget lille bøtte dip, og til kun 6 kr. kunne man jo nok regne ud, det kan man så ikke lige regne med her.


Hold nu Bøtte, der var mere end rigeligt med Bearnaisesovs i en bøtte, så nu har jeg rigeligt med sovs også til i morgen.

Der er en ting der er mejslet fast, det er ikke sidste gang jeg har hentet aftensmad, hos Kylling & Co. i Holstebro. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar