lørdag den 16. oktober 2021

BRUNCH I ULFBORG KIRKEBY

 

Jeg sad forleden og Googlede Brunch i Holstebro, der dukkede et par stedet frem i Holstebro, men det sted der tiltrak sig min opmærksomhed var; CAFE HEDEN. 

Det ligger ude i Ulfborg Kirkeby i det nedlagte mejeri, jeg ringede derud og fik bestilt et bord til i dag.

Da jeg aldrig har hørt om Cafe Heden, troede jeg at  det var bygningen på højre side, når man kommer fra Vemb. Men det er den gamle Brugs der nu vistnok er et Loppemarked.

Cafe Heden ligger på venstre side,


det er denne bygning, hvor de også har eget kafferisteri, kaldte HEDE KAFFE.

Det er ikke den sædvanlige Brunch Buffet, du skal gå rundt om, det kommer på et fad der bliver anbragt på dit bord.


Samt et bræt med de varme retter, og et fad med brød,


og så en hel kande kaffe, vel at mærke fra deres eget risteri, og en hel liter juice. 

Prisen er 210 kr. 

Der er ikke noget med du skal skynde dig at spise, du må gerne give dig god tid. Det er også nødvendigt med al den gode mad, man er lige nød til at læne sig tilbage og lige slå mave, inden man griber til fadet igen. 

Pandekagerne er ikke de tykke brunch pandekager, der efter min mening ofte er tørre og kedelige. Disse her man får serveret på Cafe Heden, er dem Rasmus Klumps Bedstemor bager, de gode tynde Pandekager og helt friske. En himmelsk mundfuld med Nutella oven på. 


Mæt og meget tilfreds kunne jeg kører videre, og gjorde hold ved Fjand Gårdbutik.

Det er meget længe siden jeg var der sidst, men det er de samme der ejer Gårdbutikken, udstillingen er der heller ikke pillet så meget ved.


Jeg fik købt servietter til Jul, og en Flødebolle til i aften. 


Næste mål på turen var : STRANDINGSMUSEUM ST.GEORGE. 

Der skulle foregå en OVERRASKELSE kl.14, museets Julegave skulle afsløres. 

Jeg ankom ½ time før tid, og kunne nå en Fadøl inden. 


Julemorgen 1811 skete der et uhyggeligt skibsforlis uden for Thorsminde kyst, HMS St. George gik ned med mand og mus, kun ganske få overlevede.

Denne ulykke danner rammen om Strandingsmuseum St. George , til Jul i år er det 210 år siden HMS St. George gik ned.


Derfor kunne museet i dag afsløre en Model af Originalen, det skete med taler og sang, og så var der champagne og 


pindemader.


Det er virkelig et imponerende syn, at kigge på modellen af HMS St. George. Det har taget dem flere år at bygge dette skib, alt er håndbygget ned i de mindste detaljer. Og så er de slet ikke færdig endnu, de er i gang med at udforme små modeller af besætningen, der også bliver udstillet. 


Nu jeg var der, sluttede jeg eftermiddagen af i Tårnet.

Og så var det ellers om at komme hjem igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar