onsdag den 13. oktober 2021

INFLUENZA VACCINE

 

Jeg modtog for nogle dage siden, invitationen fra min Læge, til en gratis Influenza Vaccine. 

I alle mine år, har jeg aldrig fået Influenza Vaccine, fordi der altid har optrådt denne joke om, at hvis først man bliver vaccineret mod Influenza, er det helt sikkert man bliver syg.

Det er også mange år siden jeg har været ramt af Influenza, og nok blev jeg syg. Men ligge under et tæppe på sofaen, og se en god film, spise varme boller og drikke varm cacao, så gik der ikke længe, før man var rask til bens igen.

Men i disse år syntes jeg der svæver en masse virusser rundt i luften, en RS virus der normalt kun går i kødet på børn, rammer nu også voksne, og Corona virussen er stadig i blandt os, og er ikke et overstået kapitel.

Heldigvis har jeg fået både 1. og 2. Corona stik, derfor følte jeg, at jeg også må tage i mod Influenza Vaccinen, og nu den er gratis. 


 Jeg fik ringet til min Læge der har til huse på Havnen, og fik bestilt en tid. Eneste tid inden for nærmeste tid, var i morges kl.8:45.

Heldigvis kunne jeg få en afspadsering, var dog lige på arbejde til kl.7 i morges. Det var nu ret så rart at kunne tage hjem så tidligt, når man så hørte, der var overarbejde, det slap jeg så for. 


Det tog ikke lang tid hos Lægen, et par sekunder, så var den nål i armen og trukket ud igen.

Jeg gik og ventede på en reaktion, om man pludselig skulle få feber og blive syg, næ, jeg fejler ikke noget endnu da. Så jeg regner med at kunne tage på arbejde i morgen igen.


Men så har jeg hygget mig her hjemme, på sådan en Onsdag. Fik set Go' Morgen Danmark, og vasket tøj, og fik lidt lækkert til frokost. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar