tirsdag den 13. juli 2021

ONE NIGHT IN AARHUS

Det kræver et forspil, at forklare hvorfor jeg tog en tur til Aarhus.

Da jeg var i Smilets By for at besøge Havnens Perle, og der efter Besættelses Museet. Fandt jeg ud af, der ved siden af museet lå en Restaurant der tilbyder Brunch. Det er Casablanca, og deres Brunch har faktisk vundet prisen som byens bedste Brunch.

Det tænkte jeg, at jeg må have smagt, grublede  over hvordan jeg skulle gribe det an.

Så var jeg atter i Aarhus, for at spise Brunch på Flammen. Og der læste jeg deres tilbud, et tilbud der kun gælder om Mandagen.

All you can eat: Ben, Fritter, og Soft Ice, 149 kr.

Så begyndte jeg at skrue en ide sammen, at tage til Aarhus en Mandag i min Sommerferie. Så tage på Casablanca kl.9 til Brunch, og på Flammen kl. 17:30 til gode ben og is. Men hvad Fanden skal man få tiden til at gå med, ind til kl.17:30 ?

Hele tanken måtte en tur på værksted og gennem tænkes, for opgives skulle den ikke. Så kom jeg i tanke om, jeg aldrig har prøvet at bo på Wake Up Hotellet i Aarhus. Jeg var inde og kigge på priser på hotellets hjemmeside, 400 kr. for en overnatning.

Så kunne jeg rulle tanken ud fra værkstedet, nu var den klar til at komme på skinner.

Her er fortællingen om min :

ONE NIGHT IN AARHUS.

På Arrivas hjemmeside kunne jeg se, det billigste var, at købe 2 stk. One Day billetter, en til Mandag og en til Tirsdag.

Jeg fik booket værelse på Wake Up, og et bord på Flammen. Men Casablancas bookingsystem kunne jeg ikke få til at fungere.

Så da jeg i går ankom til Aarhus, tog jeg først om til Casablanca, hvor jeg forklarede dem, at deres bookingsystem åbenbart ikke fungere.

Vi aftalte jeg bare skulle komme Tirsdag morgen kl. 9, var vejret godt kunne jeg få et bord udendørs, hvis ikke, skulle der nok kunne findes et bord indendørs.

Så hen på Wake Up og få mig indrettet på værelset. Der var engang jeg var begejstret for Hotel CabInn, men det var lige ind til jeg fik prøvet Wake Up i København, I Guder en forskel. Samme priser, men Wake Up er sgu mere luksus. Og så kan jeg godt li' man der har en rigtig håndbruser på badeværelset, i stedet for den loftmonteret bruser på CabInn.

Så kunne jeg nå at nyde en kold Fadøl på værtshuset HOS ANDERS, den var sgu tiltrængt.

Så hen på Flammen.

Man bliver helt forbavset over at se, hvor mange der er ude at spise en Mandag aften.

Og sikke nogle gode ben man får, jeg var fast besluttet på jeg ikke var taget hele vejen til Aarhus, og havde booket hotelværelse, blot for at spise et rack ben.

Man fik 2 rack hver gang man gik der op, jeg var der 4 gange. Så havde jeg også fået tømt den første fadøl, så lige en ny fadøl, så kunne jeg lige en gang mere.

Tid til Soft Ice, her til bestilte jeg en kop kaffe, for som jeg sagde til tjeneren, is og øl smager ikke godt sammen. Det var han helt enig med mig i.

2 gange fik jeg hentet Soft Ice, men så var jeg også mæt.

Samtidig tænkte jeg på, at dette var den sidste Mandag i min ferie, næstegang jeg kan opleve en Mandag som denne, bliver måske i min efterårsferie, eller måske først i min sommerferie næste år.

Netop derfor gad jeg ikke gå tilbage til hotellet, da jeg var færdig med at spise, da var klokken blot 19:30.

Derfor gik jeg en tur langs Åen, og sikke en masse mennesker der sad ved bordene. Der var en lune stemning på denne Sommer aften.

Om til Teater Katten, hvor jeg fik en fadøl. Da den var drukket, ville jeg om HOS ANDERS, om og smage deres tilbud:

Det er ÅRHUS SÆTTET.

Det er naturligvis en Top og en Arnbitter. For mange år siden fik jeg en Arnbitter, og dengang kunne jeg ikke fordrage smagen.

Men nu er jeg begyndt og godt at kunne lide Underberg, det kunne jeg bestemt heller ikke fordrage før i tiden. Derfor syntes jeg at i går aftes, var tiden inde til at smage en Arnbitter.

Ved I hvad, en Arnbitter smager nu slet ikke så slem, og kan man lide Underberg kan man også lide Arnbitter.

Så var det ved at være sengetid, hen på Wake Up.

Tirsdag morgen (  I dag )  Fik jeg tjekket ud på Wake Up, og så hen til Casablanca til kl.9.

En Brunch på Casablanca koster 200 kr., det er en anderledes Brunch, for der er ikke det sædvanlige, som røræg, pølser og pandekager.

Til gengæld er alt økologisk , og meget af det er hjemmelavet.

Og på sådan en skøn Sommermorgen , er det sgu hyggeligt at kunne sidde udendørs og nyde en Brunch.

I weekenden koster deres Brunch 250 kr., det er så også i weekenden, at Flammen har deres Brunch, og den koster kun 139 kr.

Så det er lige hvilken en man vælger, på en varm sommermorgen vil jeg vælge Casablanca fordi det er hyggeligt, at sidde udendørs.

Men på en kølig regnvåd morgen, og efterår og vinter, der vælger jeg Flammen.

I gågaden i Aarhus, ligger FARAOS CIGARER.

Nu har jeg gået forbi et par gange, og glædet mig over at forretningen ikke længere kun findes i København, men nu også i Aarhus.

Det er en dyr forretning, det eneste jeg havde råd til at købe, var et shopping net.

Det er også et fint net, på den ene side er Kaptajn Haddock, og på den anden side er det,

Tintin.

Det sidste stykke vej til Banegården, toget jeg kunne komme med, er det der kører til Struer, over Silkeborg og Herning. Det er den flotte tur, så det tog tog jeg med.