søndag den 11. juli 2021

ÅLEGILDE PÅ BUBSI

 

Det blev en festlig Lørdag, hvor jeg skulle til Ålegilde på Bubsi.

Jeg lagde vejen forbi Bette Kro, der kunne jeg nå to Tuborg, inden jeg skulle videre. 


Jeg ankom til Bubsi til Øl-tid, d.v.s. kl.16, hvor øllene kun koster en 10'er frem til kl.18. 

Kl.18 var det tid at forlade barstolen og sætte sig til bords, for nu var der Ålegilde.


Når man sætter sig til bords for at spise Ål, skal man ikke bede bordbøn, men vi kommer ikke uden om sangen der hører sig til, nemlig :

Tænk hvis Limfjordens vande gylden snaps var, ville jeg gerne være en ål.

Bare ligge der på bunden og få gylden snaps i munden.

Bare åbne munden og så sige SKÅL .

Et par snapse fik man også til, ålene kan ikke svømme i øl alene, de svømmer meget bedre i en RØD AALBORG. 

Da vi var færdige med at spise, trængte jeg til frisk luft. Så jeg smuttede en tur hen på Bette Kro, hvor jeg igen fik to Tuborg.

Og så tilbage til Bubsi,


for nu var der live musik. I må ikke hænge mig op på hvad han hedder, jeg har sgu glemt navnet.

Men han er god til at underholde, så der kom stemning omkring bordene og fællessang.


Så tog jeg op på Det lille Apotek, lige for at få øl og en Gul Flyver. 

Og så en Taxa hjem. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar