torsdag den 15. juli 2021

EN HYGGE BRANDERT

 

Når man holder ferie, er det med at nå det man ikke kan nå i hverdagene når man er på arbejde, på Mandag begynder jeg på arbejde igen. Derfor tog jeg en lille rundtur i går.


Med toget til Holstebro, her kunne jeg nyde min frokost ved Enghavens Pølsevogn. 


Turen gik videre til Bierstube, her fik jeg mig tilmeldt deres Sommerfest, Lørdag d. 21. August.


Bag efter kunne jeg nyde en fadøl på Fox and Hound, det er så afslappet at sidde på terrassen og kigge på trafikken i gågaden, og nyde den kolde øl og det varme solskin. 

Se så kunne jeg nå bussen til Vinderup, for Irish Pub har nu også åbent om Onsdagen.

Det der engang var træls i Aarhus, det var når man gik gennem gågaden, så blev man standset af religiøse bevægelser, politiske partier, klimatosser og hvad der ellers var, det er lidt af et hår i suppen at man skal stå og forklare sig over for alle de mennesker, at man ikke lige er interesseret i dag.

De har efterhånden fået begrænset, den slags mennesker. Men nu er fænomenet åbenbart kommet til Holstebro.

Oppe ved Grædemuren, blev man først standset af Hospital klovnene, og så Fagbevægelsen og Hjemløs Avisen. 3 bevægelser man sådan set gerne vil støtte, men alle 3 på en gang, så bliver man sgu lidt mopset. 


Jeg tog i mod posen fra Fagbevægelsen, naturligvis støtter man

OverensKomsten. Og så selv om vi sgu ikke fik meget ud af det i lønningsposen på HK Scan, de par håndører bliver man sgu ikke rigere af. 

I posen var der bolcher , spillekort og jeg ved ikke om det er en badebold eller en ballon, jeg har ikke fået tingesten pustet op endnu. 

Nok om det ! Jeg nåede bussen til Vinderup, og det er som altid festlig at træde ind ad døren på Irish Pub.


Og lige hvad jeg trængte til, en iskold Fadbamse fra Hancock. 

Her sad en god veninde, jeg sagde at vi skal da lige have en lille en, så gav jeg Choko Babser. 

Så ville hun give, en Rom & Cola. 


Behøver jeg nævne, at det blev en festlig eftermiddag ? 

Det er jo det her med det spontane, ofte er sjovere end det planlagte.

Kl.17:30 kunne jeg nå ind på Nørregades Køkken, hvor Dagens Ret var:


Lasagne. 

Med tog til Struer, hvor jeg slog vejen forbi Bette Kro.


Her var der også gang i en spontan midt på ugen fest, så det blev til mere end en øl, og jeg kom noget senere hjem end planlagt. 

Men hvad Fanden, næste gang jeg får mulighed for at opleve sådan en Onsdag, er muligvis i min efterårsferie, eller måske først til næste år når jeg igen får Sommerferie. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar