lørdag den 3. juli 2021

FARVEL FREDERIKSHAVN

Jeg ville blot have 3 dage i Frederikshavn, fra Torsdag til Lørdag. Så da jeg stod op Fredag morgen, havde jeg kun 1 dag tilbage.

Fredag formiddag gik jeg en tur i gågaden, jeg kom forbi Freddy's Bar, hvor der på en spiseseddel stod, at Tom Donovan skulle optræde om aftenen, og det koster 100 kr. i entre.

Jamen det kunne jo ikke passe bedre, end med en festlig start på Smørgåsen, og en festlig afslutning med Irsk Folkemusik.

I Dansk Outlet fandt jeg en skjorte og en trøje, til billig penge. Det er endnu en grund til jeg holder af Frederikshavn, i Holstebro ligger der også en Dansk Outlet. Men det ligger Fandeme langt væk fra banegården. I Frederikshavn, ligger butikken inde i Gågaden, lige bagved Hotellet hvor jeg bor, Jutlandia, Freddy's Bar ligger for øvrigt og så lige bagved Hotellet.

Min tur på Smørgåsen har jeg fortalt om, men pigen der stod bag baren, spurgte mig, hvad jeg skulle lave på en Fredag aften ? Jeg fortalte jeg skulle om på Freddy's Bar, hvor Tom Donovan optræder. Hun fortalte, at så ses vi igen, for der skulle hun stå bag baren.

Hjem på hotellet og slå mave og få skrevet Rygerkuppe, og få mig nettet.

Tom Donovan gik på scenen kl.20:00., på en udendørs scene.

Skide god stemning, og ægte Irsk Folkemusik, og til den slags musik skal man da have en:

GUINNESS.

Det var hende henne fra Smørgåsen, som serverede en Guinness for mig.

Hun er en køn lille pige med en forrygende charme, hun fortalte mig hun også har arbejdet på Grøften i Tivoli, men nu er rykket til Frederikshavn.

Her er hun på Smørgåsen om dagen og på Freddy's om aftenen.

Jeg fortalte, at jeg er meget imponeret over den gode mad man får serveret på Smørgåsen, og så alle de snaps man kan vælge i mellem. Hun sagde hun kender ingen andre Restauranter hvor de kan tilbyde 107 forskellige snapse, så det må være Danmarks største samling.

Nå, jeg skulle ud til ham Tom Donovan igen. Han var så god, at jeg blev nød til at hente mig endnu en Guinness.

Det hører absolut til sjældenheder jeg drikker Guinness, for til det forkerte musik, kan den være lige så træls at komme igennem som en Medina koncert.

Men til Irsk Folkemusik, hvor man får de fede, så glider denne traktor olie lige i løgneren.

Kl. 22 var koncerten forbi, det varede blot 2 timer.

Så kunne jeg slutte denne aften af med en

1664

Dejligt nemt hotellet ligger lige omme bagved, så kunne man hurtigt komme i køjen.

Efter morgenmaden var tid at tage afsked med Hotel Jutlandia. Jeg fortalte hende i receptionen , at jeg muligvis kommer igen til næste år.

For Sussi & Leo kan fejre 50 års Jubilæum, og der er noget med, der bliver en udstilling på Bangsbo Museet.

Ud og med bussen til Aalborg, i Aalborg havde jeg regnet med jeg skulle med den næste bus til Viborg, og derfra med tog til Struer.

Men til min store glæde, kørte der en bus til Holstebro, med stop i Vinderup om 15 minutter.

Jeg fik pisset af, og ud i bussen.

Hvor skønt at stige af bussen i Vinderup, så kunne jeg nå at få en iskold Hancock på Irish Pub, lige hvad jeg trængte til.

Det blev kun til to øl, så med toget hjem til Struer.