søndag den 30. juni 2019

SPRIT BANKO I VINDERUP.

Irish Pub i Vinderup inviterede i går til Sprit Banko, så som jeg plejer skulle jeg med toget. 

Inden vi skulle i krig med Bankoplader og brikker, lagde Pubben hyggelig ud med lun leverpostej og frisk bagte boller. 

Kl.14 gik vi i gang med spillet, man kunne vinde på 1 række, og 2 rækker og fuld plade. Ind imellem kunne man vinde en lille skarp til halsen, når et bestemt nummer blev råbt op.
I alt skulle vi igennem 8 spil, hvor der efter hver anden spil, var en rygepause. 

Det går altid lystigt for sig når vi spiller Sprit Banko, sådan en eftermiddag bliver stemningen krydret med små uartige bemærkninger, og lidt drilleri navnlig til dem der vinder, og de der lige mangler det sidste tal for at kunne råbe Banko.

Det var nogle fine gaver vi kunne vinde, ud over øl og små skarpe, var der også drinks.
Min sidedame vandt en Isbjørn, og her er noget de er gode til på Irish Pub, at lave indbydende drinks.
Jeg måtte til lommerne, da jeg fik lyst til en Isbjørn, en sådan drink koster en 50'er, og læsker herligt her i sommervarmen. 

I en samlet pakke var jeg så heldig at vinde, disse meget fine viskestykker, grydelapper, og forklæde, samt en T-shirt.

Der var en skummel ide med gevinsten, man skule hjælpe med at grille pølser når vi var færdig med at spille Banko.

T-shirten nænnede jeg ikke at tage i brug i går aftes, da jeg på Torsdag tager på en forlænget weekend tur til København. Der ville det se pænt ud, at tage denne T-shirt på.

Forklædet der imod tog jeg straks i brug, og ude i gårdhaven var grillen tændt op. Ikke en kulgrill men en der kører på gas, så det går rimelig hurtigt med at få stegt en omgang pølser.
Hvor var jeg glad for min assistent Lene, som kom mig til hjælp.
For mine evner som kok er faktisk så elendig, at hvis jeg skulle koge en gryde vand bliver det til isterninger, og ingen ville være i stand til at forklare, hvordan det gik til.

Pølserne blev gode og der var 2 til hver, bag efter var der flere der så gik hjem.
Det var sådan set også min mening, at når vi var færdige med Sprit Banko, så ville jeg hjem til Struer og på Bubsi, hvor der var Sommerfest og live musik.
Men nu var det de muntre folk som blev tilbage og sad oppe ved baren, og der var en Satans god stemning. Og folk stoppede penge i Juke Boxen og bestilte masser af sommer hits, det var sgu bedre en live musik.
Jeg spurgte til min flaske Southern Comfort jeg købte sidst jeg var til fest på Pubben.
Der var så meget tilbage:
Jeg lod Bubsi være Bubsi, og blev på Irish Pub.

Det blev en festlig aften, hvor vi talte om det vi skal opleve sammen.
Vi har foran os, hele 3 begivenheder.

Til August skal vi ud og besøge et andet værtshus; Lokes i Suldrup.
Det er her Kaj er fra, og der er arrangeret bus.
Jeg fortalte Kaj, jeg har været på Lokes en gang, da jeg for nogle år siden var med til Jættefest.
Disse Jættefester kender Kaj også alt til. 

De to andre begivenheder har vi endnu ikke fået fastlagt transport til, om 2 uger skal vi til fest hos Susan ude i Skave. Det bliver nok noget med at splejse til en Taxa.

Og så skal vi til Hogager Marked, her skal Egon optræde kl.11 om Lørdagen.
Der sagde jeg til Egon, hvor er jeg glad for jeg ikke længere har en bil. For skal vi være i festhumør en Lørdag formiddag ved 11 tiden, er vi jo nok ikke ædru når vi skal hjem igen.

Her vil jeg nu se om ikke jeg kan få folk med på, at vi begynder dagen med rundstykker og en morgenbajer, og så hitter vi en Taxa ud til Hogager. 

Jeg fik ikke tømt hele min flaske Southern Comfort, der er lige en tår tilbage, jeg må få drukket næstegang jeg kommer på Irish Pub. Og det skyldtes at klokken nu var nået der til hvor jeg måtte nå toget hjem til Struer, ikke for at fortsætte festen, men for at komme hjem i seng. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar