mandag den 10. juni 2019

PINSE PARTY PÅ KRUSET.

Søndag eftermiddag skulle jeg ud og drikke øl, så er man glad for det i dag er en Helligdag, at vi fejre Pinsen. Og det var jo netop derfor, jeg i går i den anledning var til Pinse Party på Kruset i Holstebro.

Kruset i Holstebro gjorde på Facebook opmærksom på denne begivenhed, og for et par uger siden var jeg forbi og få mig meldt til, det skulle koste 150 kr. at deltage.

Jeg tog med toget og da det ankom til Holstebro, skulle jeg på WC.
Hvis man står på stationen i Struer og skal på WC, koster det 2 kr. Det er Fandeme irriterende, for hvor ofte har man lige 2 kr. på sig ?
Man kan ikke få vekslet mønter i kiosken, og det er ikke altid kiosken har åben, og så kan man stå der.
På Banegården i Holstebro, har de indført samme kundevenlighed som i Bruuns Galleri i Aarhus, at her har man den lette løsning at man skal betale en 5'er for at gå på WC. Man stikker blot sit hævekort i automaten, der så trækker beløbet automatisk.
Vupti så kan man åbne døren til et rent og pænt toilet.

Hvorfor i alverden indfører man ikke samme kundevenlig betjening på Struer Station ? 

På Kruset skulle der være Pinse Party fra kl. 13, og frem til kl. 18 var der Gratis fadøl.
Spisetid var kl.14, som var det noget meget lækkert mad de havde fået grillet til os.
Jeg havde kun fået morgenmad, så jeg var skrup sulten og gik til fadet 3 gange. Det kunne man sagtens tillade sig, da der var mere end rigeligt med mad. Der var på trods af den store tilmelding og mange med til festen, alligevel så meget mad i overskud, at kroen nemt kan holde en ny fest.

Dessert var der også, det må siges vi fik rigtig meget for de 150 kr., man skulle betale for at deltage.

Preben kom og så var der live musik nogle timer, han er god til at underholde og sætte liv i kludene.

Kl.18 var festen forbi og nu skulle man til at betale for sine øl, men nu var man kommet i godt humør og havde ikke lyst til at gå hjem endnu.

Det var meget heldig man gad at blive lidt længere, for kl. 20 begyndte nattefesten. Det var en duo jeg ikke husker navnet på, der stillede op med rock musik.

Om Kruset i Holstebro må jeg sige, er et godt og hyggeligt værtshus. Og de mennesker man møder på Kruset, er flinke men ikke nemme at komme i kontakt med. 
Selv om man befinder sig på værtshuset en hel dag, så får man ingen kontakt med nogen, jo de vil godt sige skål, men tættere skal man ikke regne med at komme på folk.
Der er det langt sjovere at gå i byen i Vinderup, på Irish Pub og Den Gyldne Dame. Her får du ikke lov at sidde alene ovre i et hjørne ret længe, så bliver du snart budt op at sidde hos de andre i baren. Og kan de mennesker li' dig, så kender de dig også næstegang du kommer i byen i Vinderup. Og pigerne i Vinderup, de er ikke nærige med at give kram, i Holstebro får man ingen kram.
Derfor er det i Vinderup min omgangskreds er, det er der jeg holder af at gå i byen. Men engang imellem er det sjovt at prøve noget andet, derfor deltager jeg gerne i de fester Kruset arrangere. Der skal man blot holde sig for øje, at man får ingen venner, men opfører man sig pænt, får man heller ingen fjender. 

Jeg ville hjem til Struer før det blev midnat, og da toget ankom til Struer havde jeg ikke 2 kr., til toilettet.
Det er sgu noget af en tragedie, at der på en Pinseaften hvor alle har fri om Mandagen, er alle værtshuse lukket. Det er ikke muligt at tage til Pinsefest i Struer, kun et sted holdt åbent, det var Buddy Holly.
Det er bestemt ikke et sted jeg plejer at gå i byen, fordi det er et værtshus diskotek der henvender sig til de unge.
Men jeg var nød til at skulle på WC, og så kunne jeg da lige få en God Nat Bajer, inden jeg skulle med en Taxa hjem.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar