fredag den 19. april 2019

PÅ PUB CRAWL MED BUBSI.

Skærslibernes fest dag Skærtorsdag, blev en skæg dag.

Skærtorsdag sidste år, var der pludselig en masse live videoer på Facebook, med mennesker jeg kender. Det viste sig at være Værtshuset Bubsi, som have arrangeret en Pub Crawl der skulle foregå i bus, og hvor de var rundt for at besøge nogle forskellige værtshuse. Det så sgu skæg ud, så da de arrangerede turen igen i år, skyndte jeg mig at få mig tilmeldt. 

Klokken ½ ni om morgenen skulle vi dukke op på Bubsi, hvor vi startede dagen med en morgen bajer, kaffe og rundstykker.
Det er farligt at få en bajer så tidligt på dagen, for det er lige på det tidspunkt en bajer smager godt. Så jeg nåede at få drukket 3 øl, men så holdt jeg også en øl-pause til vi nåede frem til første stop på ruten.

Kl.10 var der afgang, bussen blev læsset med øl. Og vi nåede frem til første stop, på den anden side af Oddesundbroen, på Hansens Bodega.

Som var vi heldige med vejret, det var en dejlig lun Skærtorsdag med sol fra en næsten skyfri himmel. Og det var godt, for Hansens Bodega er ikke meget større end en gammel telefonboks, og vi kom 40 mennesker + et tre mands orkester, og bodegaens egne stamgæster.
Mange af os, valgte at sidde udendørs.

På hele turen havde vi Peter Sort Band med, det vækker glæde og skaber omgående en god fest, på de værtshuse vi besøgte. 

Ved ½ 12 tiden blev bussen startet op, og nu gik turen til Vemb.
Det var en god lang tur fra Oddesund til Vemb, så nu kunne man nå at drikke en øl.

Dette bevirkede også, at da vi nåede frem til det eneste værtshus i Vemb, som jeg desværre har glemt navnet på, der skulle vi alle tisse.
Toiletterne blev omgående optaget, 
så man måtte jo træde af på naturens vegne, udendørs.

I Vemb blev vi i et par timer, og så skulle vi af sted til det sidste værtshus.

Pigerne's Krostue i Lemvig.

Her morede vi os resten af eftermiddagen. 

Kl. 5 kørte bussen os hjem til Bubsi, til vores egen lille efter fest.

Her stod menuen på Pølser med Brød.

Man kunne godt begynde at mærke, man har haft en dag hvor man drak lidt flere øl end man plejer. Så der gik ikke længe før jeg bestilte en Taxa, og tog hjem for at sove.

Skærtorsdag i 2020, er der igen Pub Crawl.
Og Peter Sort Band er allerede hyret til at tage med os.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar