søndag den 3. september 2017

FESTTELTET PÅ TELEFONTORVET.

Mit vækkeur ringede lørdag morgen kl.4, det var op og i bad og gøre mig klar til at tage med toget til, en festlig lørdag i Aarhus.

Jeg havde bestilt bord på Globen Flakket, så min lørdag i Smilets By kunne begynde med brunch.
På Globen Flakket, blev jeg spurgt om ikke jeg ville prøve den udvidet Brunch på 1.sal ?
Jo hvorfor ikke, og da slet ikke når det ikke er ret meget dyre end den normale brunch.

Den udvidet brunch er at foretrække fremover, der har man 2 timer at spise i, og det er også nødvendigt med alle de retter man skal igennem. Man får også et glas champagne, en kande kaffe + mange forskellige drikkevarer: juice, smoothies, kakao o.s.v. 

Bagefter gik jeg omkring hotel Cab Inn, der havde jeg booket et værelse, og ville blot stille min taske der. Men de havde allerede et værelse klar kl.11, fedt ! Så kunne jeg få mine ting losset ind.

Jeg tog om til værtshuset HOS ANDERS, for nu trængte jeg til en kold øl.
Der var Aarhus Festuge, og ude på Telefontorvet hvor værtshuset ligger, var der som det plejer i Festugen, stillet et festtelt op.

Jeg satte mig ud i festteltet, se nu havde jeg planlagt hjemmefra, at eftermiddagen i Aarhus ikke skulle gå i druk, men bare være stille og rolig for jeg skulle jo til Pirat Fest om aftnen.
Men så fik jeg selskab ved bordet af nogle hyggelige Aarhusjanere, og de drak øl, og der var livemusik.
Så kunne jeg fornemme at tiden slog som et Bornholmerur, at den her eftermiddag ikke bliver appelsinfri. At rende i baren og købe øl i glas kunne gå hen og blive dyr, så jeg købte mig en kande øl.

Kl.16 gik Johnny Horsepower på scenen.
Johnny Horsepower er dem der optræder som Johnny Cash, og jeg er ret sikker på at Johnny boy sidder oppe på sin sky og glædes over at 3 danske gutter er så tæt på at lyde som originalen himself. 

Det kom til at passe med da de var færdige med at optræde, sad jeg med en tom ølkande.
Jeg gik op til banegården hvor der var opstillet et festtelt, det var med Irsk folkemusik. Der fik jeg et par øl mere.

Jeg ville på Bubbles og have et glas Champagne, men øv for Pokker da.
Nøglen er drejet det kunne åbenbart ikke køre rundt, det syntes jeg virkelig er trist. Unge mennesker som have en ide om en lille bar hvor folk kunne komme ind og købe et glas champagne, og feste og more sig. Men den gik ikke desværre !

Jeg tog til det jeg var kommet til Aarhus for, at deltage i Pirat Festen. Det var som altid festlig frisindet, og frækt at møde disse glade mennesker.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar