søndag den 6. marts 2016

I LOVE MUSICAL 2

Det var i SE og HØR, at jeg læste om denne musical, og at Amalie Dollerup er en af de optrædende skuespillere. Straks gav det mig ideen om, at denne musical må jeg da opleve.


Linket stod i Se og Hør, jeg gik ind og kiggede. I de fleste byer foregår forestillingen på hverdags aftner, men i Esbjerg kunne jeg komme til at opleve I LOVE MUSICALS 2, på en lørdag aften.
Jeg ringede til Esbjerg Musikhus, og fik købt en billet. Der efter var det Cabinn og der fik jeg et værelse. Så ind på Rejseplanen, og Google Map. På den måde fandt jeg ud af det ikke kunne betale sig jeg kørte til Esbjerg i bil, dels passede togtiderne, og i Esbjerg er der ikke langt at gå til de forskellige steder.

Lørdag eftermiddag tog jeg afsted, det tager blot 2 minutter at gå fra stationen i Esbjerg til hotellet, og lige overfor Cabinn ligger Bones, jamen så valgte jeg at spise der. Fik de gode ben, is til dessert og en fadøl.

Det tog heler ikke lang tid at gå om til Musikhuset, 5 minutter så var man der.
Musicalen skulle først begynde kl.20, så jeg satte mig med en øl.

Jeg var så heldig med at jeg fik en plads på forreste række, helt nede ved scenen.

Det er en virkelig god musical, her er ikke noget med play back, det er med et ægte stort orkester, og skuespillere der synger rigtigt.'

De optrædende skuespilere er: Preben Kristensen, Søren Launbjerg, Maria Lucia, og Amalie Dollerup.

Amalie Dollerup, kender de fleste af os fra "Strisser på Samsø" og "Badehotellet". Man bliver dybt imponeret over hun har endnu et stort talent, hun kan synge.
Amalie har fået de sjove sange, mens Maria Lucia tager sig af de store klassikere.
Amalie og Maria synger duet i en sang, for fanden det så hårene rejser sig og man bliver lidt fugtig i øjnkrogen. Her får man lov at høre, Amalie godt kan spise kirsebær med de store.
Preben Kristensen hygger sig gevaldigt i denne musical, og han kan meget mere end bare at stå i Linie 3 og sige de samme vittigheder.
Og så er der Søren Launbjerg som jeg ikke kender så meget til, men han levere også varen.

I Love Musicals begynder kl.20:00, slutter kl.22:35, der er en pause på 20 minutter kl.21:00.
De mange timer musicalen varer føler man er alt for hurtig overstået, det er en slags Grethes Hits over alle de store musicals. Der er en lille smule optræden dog mest sang, men jeg garantere jer for, man får lov at grine, mærke klumpen i halsen, og se hårene rejse sig på armen.
Og så er der de helt store hits, hvor man ikke kan dy sig for at vippe med foden og nynne med.

Jeg må på det varmeste anbefalde I klikker på linket og ser hvornår denne musical kommer til jeres by, og så kan I glæde jer til at få en forrygende flot og festlig aften.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar