lørdag den 12. december 2015

JULEMARKED PÅ AUSUMGÅRD

Lørdag formiddag kørte jeg en tur til Holstebro, men for pokker alle dem der havde fået samme ide.
Det var ikke til at få en P-plads, så jeg kørte om til Anlægget, her var der masser af P-pladser, og det bedste er, at her er ingen tidsbegrænsning.
Der fra er der såmænd ikke så langt at gå om til gågaden, og så kommer man jo lige forbi værtshuset Bierstuben.
Hvorfor ikke få sig en øl ? Min favorit, den franske 1664.
Bare en enkelt, for jeg havde bilen med.

Åsagen til jeg tog turen til Holstebro, var at sidst jeg var der. Så jeg hos taskeforretningen, et godt tilbud på de ellers så dyre kvalitets kuffeter. Og jeg havde tænkt mig, at jeg godt kunne bruge en ny kuffert.
Men dette tilbud var lagt i komoden igen, så jeg fik slet ikke købt spor denne lørdag formiddag.

Men til gengæld:

Spiste jeg brunch på BETWEEN .
www.hotel-schaumburg.dk

Between ligger som navnet antyder, imellem Hotel Schaumburg og værtshuset Fox & Hound.

Jeg har ofte haft lysten til at prøve deres brunch til 158 kr., men har ikke haft tid. Men igår var der tid og det benyttede jeg mig af.

Man betaler 158 kr., og så kan man ellers bare gå til vaflerne (som man siger)
Vafler var der ingen af, til gengæld var der så meget andet virkelig lækker brunch retter, og naturligvis også amerikanske pandekager.

Between har dette brunch tilbud, hver eneste lørdag fra kl.11:00 til 13:30.

Det var blevet tid at finde hjem til Struer igen, jeg holdt ind ved Ausumgård.
www.ausumgaard.dk

Ausumgård har to arrangementer om året, en forårs messe og et Julemarked.
Det er gået hen og er blevet noget af en succes, så meget, at for at få en P-plads måtte man helt ud til den fjerne mølle for at parkere.
Heldigvis kørte traktor bussen i pendulfart, så man blev fragtet til gården i en anhænger godkendt til personbefordring. 

Det kostede 30 kr. at få entre til Julemarkedet, så der tjener de nogle gode penge.
Det var nu hyggeligt at gå rundt, og kigge på alle de boder.

Og det var så hvad jeg fik min lørdag til at gå med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar