søndag den 6. december 2015

JULE SJOV I AARHUS

Igår lørdag skulle jeg til Piratfest i Aarhus, men som altid tager jeg afsted om fredagen, så jeg kan gøre en hyggelig weekend ud af turen.

Der er rigtigt pyntet op til Jul i Aarhus, hele vejen gennem gågaden, og der var små boder der lokkede med gløgg og æbleskiver, og andre Jule lækkerier. 

Da jeg havde fået booket ind på hotellet Cab Inn, hvor der var kæmpe kø ved kassen. Der var så mange mennesker i byen, og de skulle til et eller andet Jule arrangement, ved ikke lige hvor.
Men jeg fik det værelse jeg har booket, og da jeg havde fået mine tasker ind, tog jeg ud for at kigge på den Jule pyntet by.

Jeg skulle jo også have fundet noget at spise, men der var fulde huse alle steder. Jeg kom forbi DET GRØNNE HJØRNE, har tit gået forbi der og har tænkt, at det sikkert er ene af vegetar mad. Men her var der ledige borde, og de lokkede med aften buffet til 119 kr.
Der kommer jeg gerne for spise igen, der er store fade med grønt salat, men også flere fade med kød i lækre sovse, og en tomatsuppe med masser af smag.
Jeg kom af med 162 kr. incl. en stor fadøl.

Jeg ville hjem på hotellet og se Nyhederne, hvordan det var gået med valget, og lagde vejen forbi Frellsen efter lidt guf, og en kaffebar efter en kop kaffe.
Det kan da godt være, det havde været mest fornuftigt med et JA til det der politisamarbejde, men det blev altså et klart NEJ!
Og det kan jeg godt forstå. Nej siden var betydeligt bedre til at argumentere for et NEJ, end Ja siden har været i deres argumenter for et JA.
Man følte ikke lige frem man kunne stole på Ja sidens hensigter, om der var noget de skjuler for os.

Efter Nyhederne smuttede jeg ud for at få en øl, jeg tog om på Der Kleine Bierstube.
Der var godt nok mange mennesker, der var kun lige en enkelt ledig plads i baren.
Der stod tre tøser bag mig, hvor man tydeligt kunne lugte det ikke var på denne side af midnat de sidst har været i bad. Og deres påklædning afslørede at deres idol sikkert må være Linda P.
Så jeg skyndte mig at få min øl hældt i mig, og så tog jeg i stedet på den irske pub TIR NA NÓG.

Der fik jeg også en plads i baren, men her kom jeg til at sidde lige i smørhullet mellem ikke mindre en 7 glade tøser, tre på min venstre side og fire på højre side. De lugtede ikke, de duftede og var i en god stemning.
Her blev jeg, og fik lige et par øl.

Lørdag besluttede jeg mig for at prøve brunch buffeten hos Salling, det er ikke dyrt men lækkert, så der kunne man jo nok overveje at spise sin morgen igen, en anden god gang.
Lørdag aften var der fest i Pirat logen, jeg vil ikke fortælle så meget om festen her.
Men vil blot komme med 2 forslag.

Er du en sur kælling med den holdning at det kun er din måde at gøre tingene på der er det rigtige, og det skal alle andre rette ind efter.
Så er Piratlogen absolut ikke noget for dig, for hvis du forsøger at lave om på den måde vi fester på, bliver du bedt om at gå igen.

Men er du hende den festlige kvinde/tøs som holder af at være i selskab med lystige og livsglade mennesker, bør du straks søge om medlems skab i Piratlogen. Så lover jeg dig, du går en sjov fremtid i møde.
Vi havde en rigtig skæg fest igår aftes, så nu glæder jeg mig til festen i Januar, det gør vi alle.
Det bliver en GALLA FEST, hvor vi skal have vores pæneste tøj på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar