søndag den 20. december 2015

FRÆK JULEFROKOST I KØBENHAVN

Jeg var så heldig at jeg i Fredags kunne få en ferie/fridag, så jeg kunne komme afsted til København om formiddagen.
Jeg ankom til Kbh Hovedbanegård kl.14, da der var en time til jeg kunne booke ind på hotellet, satte jeg mig hos ANDERSENS BAKERY www.andersen-danmark.dk
Her bestilte jeg et glas gløgg og en honningsnitte.

Det bliver her efter min tradition, at når jeg er i København, starter jeg med at besøge Andersens Bakery, og igen når jeg tager hjem igen.
Det er ganskevist at det ikke er billigt, men det er høj kvalitet.

Jeg fik booket ind på Cabinn, og efter et bad var det afsted igen. Fandt en pub hvor jeg kunne nyde en øl.
Så var det tid til Tivoli, da jeg havde bestilt bord hos Brdr.Price til kl.17.

Her fil jeg Confiteret and, et glas rødvin, og æblekage til dessert.
Anden var fandeme god, men den sovs der godt nok var brun men noget sjappet. Den havde aldrig gået i Jylland, hvor sovsen helt skal hænge ved kartoflerne og så skal der være rigeligt med sovs.
Æblekagen var også udemærket, uden man ligefrem vælter bagover af begejstring.

Resten af aftenen nød jeg stemningen i Tivoli, og hvor er det flot med alt det lys, der er virkelig Julestemning.
Hos NUTS 'N MORE, fik jeg købt lidt god slik. Og fandt et sted hvor man kunne sætte sig med gløgg og æbleskiver.
Hvor er det en dejlig December måned vi har i år, ingen sne ingen frost ej kulde, men lunt så man kan sætte sig udendørs uden at fryse.

Min aften i Tivoli sluttede jeg af i Biergarden.
Efter morgenmad på hotellet gik jeg en tur på Strøget.

Hvor er det dejligt at være afsted alene, så bliver man ikke kostet rundt af nogen. Så har man al den tid man har brug for, til at få set det man gerne vil se.
Mit ærinde var at besøge Post & Tele Museet, her var der en særudstilling med de gamle Julekalendere. 
Og så kunne man se brudstykker fra, bl.a fra Julerup Færgeby. Det var hyggeligt.

På Strøget var der et stort Julemarked, her købte jeg en omgang karrypølse. Det smagte sådan set udemærket, lige bort set fra brødet der var noget tørt. Det stoppede jeg i lommen.
Og da jeg kom op til Rådhuspladsen, gav jeg mig tid til at fodre duerne.
Jeg skal love for jeg blev omsværmet af duer, det er da hyggeligt.

Så var det hjem på hotellet komme i bad og få klædt om, for jeg skulle til Fræk Julefrokost.

Som medlem på Scor.dk, havde jeg forudbetalt 300 kr., for at kunne deltage i denne Julefrokost.
I Jylland er jeg medlem af 3 sociale loger, i Aalborg, Aarhus og i Randers. Og ved det er skide sjovt at feste med de glade jyder, så jeg var spændt på, hvordan det er at feste med en flok københavnere.
Jeg vil ikke afsløre for meget her, blot nævne jeg var/er ikke skuffet.
Det er den der med livsglæde, turde lege med hinanden og være frisindet.

Idag blev snuden vendt hjemad igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar