lørdag den 28. februar 2015

CROQUIS MODEL PÅ GIMSING HOVED.

Her til formiddag var jeg ovre på Gimsing Hoved, hvor jeg på Billedskolen skulle stå som croquis model.
En gang for mange år siden boede der en mand i Struer, og hans navn var Mogens. En lidt spøjs fætter at kigge på, en glødende kommunist.
Men Mogens var en mand som mange satte pris på, fordi han gjorde en stor og frivillig indsats for Struers kunst og kultur.
Mogens kom til mig en dag og spurgte, om jeg kunne tænke mig at være nøgenmodel ?
Jeg sagde så lad mig prøve, det var ude på Gimsing Hoved. Der skulle jeg stå som croquis model for en række kunstnere, som sad og tegnede mig.

Jeg syntes det var ret så hyggeligt, og herre gud for at stå og være nøgen, det ragede mig en høstblomst.

Men desværre døde Mogens lige pludselig. Der efter blev der kun ringet efter mig engang imellem.

Det blev der så i ugens løb, så det var idag jeg skulle stå model.
Det er flere år siden jeg har prøvet det sidst, men det er nu stadig hyggeligt.

Der er ikke nogen der fortæller mig hvilke stillinger jeg skal stille mig an i, kun hvor længe ad gangen.
Så kan jeg selv planlægge mine stillinger, hvis det kun er 30 sekunder, 1 minut, eller hele 5 minutter.
De var godt tilfreds med min indsats som model, at jeg var god til at finde stillinger både dem der er nemme at tegne, og dem hvor de bliver udfordret.
Så d.28.Marts skal jeg stå croquis model igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar