lørdag den 7. februar 2015

FREDAGS HYGGE I AARHUS (februar)

I fredags havde vi en slagtefri dag, og så fik jeg den ide, at sådan en fridag på en fredag hvor man oven i købet også får løn, ikke bare skal spildes herhjemme.
Jeg ville have en tur til Aarhus.

Så jeg ringede til Cabinn og bestilte et hotelværelse fra torsdag til lørdag, og torsdag eftermiddag tog jeg med toget.
Der var en kontrollør med i toget, og da jeg viste ham min billet sagde han: At ved du hvad, det kan gøres meget billigere. 
Jeg havde købt min billet i kiosken på stationen, hvor prisen var over 400 kr.
www.arriva.dk
Næstegang jeg skal på rejse med et Arriva tog, skal jeg gå ind på deres hjemmeside og der købe billetten. Der er en lang række forskellige billettyper og tilbud, alt efter hvornår man tager afsted.
Der kunne jeg se, at havde jeg vidst dette, kunne jeg have sparet over 200 kr. på min togbillet til Aarhus.
Det ved jeg så nu til en anden gang.

I Aarhus da jeg havde fået pakket ud og indlogeret mig på hotel Cabinn, ville jeg ud og have noget at spise.
Jeg gik over på VALHALLA .
Der plejer de at have det Sørens gode tilbud, at man må spise og drikke hvad man kan i 2 timer til et rimeligt beløb.
Nu har de fået ny ejer, så nu lyder tilbuddet.
Der er ingen tidbegrænsning, man må spise alt hvad man kan fra den store buffet, det koster 159 kr., og drikkevarer er ikke med i prisen, det køber man ved siden af.
Jamen det lød nu meget fornuftigt, men da jeg så buffeten gik det op for mig, hvorfor jeg var den eneste kunde.
I buffeten er der: Pølser, frikadeller, oksekød, lidt grøntsager, en slags kartofler, 2 slags sovs, og salatbar.
Jeg syntes det er dyrt for så lidt.
Da jeg havde spist, tog jeg over på værtshuset HOS ANDERS.
Det er så hyggeligt på det værtshus, så jeg fik slukket tørsten.
På vej tilbage til mit hotel, kom jeg forbi dette værtshus på Åboulevarden.
Der gik jeg ind for at få en god nat bajer. Da jeg kom ind var jeg eneste kunde, så jeg satte mig i baren.
De har ikke det store udvalg af øl, kunne nogle få af de gode udenlandske mærker.
Så væltede det ind ad døren med unge mennesker, og der gik det op for mig hvorfor de kun har få øl. Dette værtshus er hovedsalig en cocktailbar, og dem bliver der solgt mange af.
Jeg skulle da også lige prøve en cocktail, og fik en der ligner en rød soft ice, men for hulen, den smagte nu slet ikke så ringe.

Da jeg stod op fredag morgen, gik jeg hen på
GLOBEN FLAKKET.
Her får man en virkelig lækker brunch, så med en kop kaffe,og et glas Smoothie til, kom jeg af med en samlet pris på 122 kr. ikke så galt.
Så hjem på hotelværelset og finde ud af hvad jeg så ville, det var min plan jeg ville ud til Havnens Perle, og smage Danmarks bedste bøfsandwich. Men jeg syntes det var lidt for koldt at komme til at gå den lange tur, det må vente til foråret.
Så i stedet satte jeg mig ind på CAFE FAUST . Her fik jeg en Pulled Pork burger og en Ramløsa.

Eftermiddagen gik med en hygge spadser tur gennem gågaden, hvor er det dejligt man ingen har med men bare er sig selv, så er der tid til at stoppe op og kigge på tøj og hvad der nu ellers er at kigge på.

I en butik i gågaden fandt jeg denne røde skjorte til 99 kr.
Og i en butik i BRUUNS GALLERI , fandt jeg disse to skjorter til 200 kr.
Og nu jeg var i Bruuns Galleri, var der lige noget der skulle undersøges, og jo !
HAABER's CAFE , har stadig denne her gode chokoladekage, og så med en stor kop varm kakao til, var det ren hygge.

På vej tilbage til hotellet, fandt jeg ind på en lille sidegade bodega, her har de kun engelske øl, den eneste danske øl er Fur øl. Her fik jeg en enkelt fadøl.

Kl.17 tog jeg hen til SALLING , der tilbyder Fredags buffet til 79 kr.
Hold nu op, hvor er der meget mad at vælge imellem, og man går hverken sulten eller skuffet derfra.

Så var det om til DIE KLEINE BIERSTUBE .
Her var der en rigtig god stemning, så jeg kom ikke videre. Det er jo godt øl de servere, og når man så får selskab i baren af et par kønne livlige unge piger, hvorfor fanden skulle man så gå andre steder hen ?
Men da det blev midnat, ville jeg hjem til hotellet.

Se så kunne jeg nemlig stå op ved 6-tiden imorges og få pakket kuffert, og komme op til banegården og nå toget hjem til Struer kl.7:36, så var jeg hjemme ved 10-tiden.
Årsagen til jeg ville hjem så tidligt er, at på tirsdag har vi endnu en slagtefridag, og den skal ikke bruges på tøjvask.
Det får jeg ordnet idag og imorgen, og så kan jeg få mig en lille hyggedag på tirsdag.
Men jeg vil have sådan en hyggelig fredag igen i Aarhus, og kan se at 1.maj i år falder på en fredag.
Så det bliver d.1.maj jeg igen tager til Aarhus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar